کد خبر: 527219
تاریخ انتشار :

ویتامین D در درمان بیماری سل موثر است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از پایگاه خبری مدیکال ساینس، سل (TB) یک بیماری عفونی ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است که اغلب به ریه‌ها حمله می کند. با وجود پیشرفت های قابل توجه در زمینه درمان سل در دهه های گذشته، این بیماری همچنان خطرناک ترین قاتل عفونی جهان است که بیش از چهار هزار و 500 نفر در روز تسلیم آن می شوند.
با توجه به افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک، درمان بیماری گاهی با مشکل مواجه می شود. مطالعات اخیر محققان با بررسی هزار و 850 بیمار مبتلا به سل که تحت درمان های آنتی بیوتیک قرار داشتند نشان می دهد ویتامین D در درمان انواع مقاوم به داروی بیماری سل بسیار موثر است و باکتری های عامل سل را از ریه پاکسازی می کند.
در ادامه این مطالعه آمده است افزودن ویتامین D به آنتی بیوتیک، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و حذف باکتری های عامل بیماری سل با کارایی بالاتری صورت می گیرد. نتایج هیچ گونه عارضه جانبی را نشان نداده است و محققان احتمال می دهند این شیوه می تواند در درمان انواع بیماری های عفونی موثر باشد.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال 2017 میلادی 10 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شدند و از این میان 1.6 میلیون نفر جان خود را از دست دادند.
نتایج این مطالعه در نشریه European Respiratory Journal منتشر شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها