کد خبر: 527278
تاریخ انتشار :

سپاهان و سپیدرود؛ ژنرال یا جادوگر، مسئله این است!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هفته دوم از دور برگشت رقابت­‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز یکشنبه 21 بهمن ماه با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این مسابقات، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان سپیدرود رشت است.
سپاهان در دومین گام از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف سپیدرود رشت برود. دیداری سخت و حساس که کسب 3 امتیاز آن برای باقی ماندن سپاهان در کورس قهرمانی الزامی بوده و می‌توان این دیدار را یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته هفدهم لیگ هجدهم دانست. زردپوشان اصفهانی در شرایطی آماده مصاف با شاگردان کریمی می‌شوند که نیم­‌فصل دوم را خوب شروع نکرده و هفته گذشته با یک مساوی بدموقع صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کردند.
شاگردان قلعه‌نویی به خوبی می‌دانند که در صورت کسب پیروزی مقابل سپیدرود، با توجه به نتیجه دیدار پرسپولیس و فولاد شانس رسیدن دوباره به صدر جدول را دارند و اگر امتیاز از دست دهند، قطعاً به مشکل برخواهند خورد و همین امر انگیزه مضاعفی را برای آنان به وجود آورده است.
سپاهان اگرچه طی چند بازی اخیر در فاز تهاجمی عملکرد درخشانی سابق را نداشته و با افت نسبی مواجه شده است، اما بازگشت کی‌روس استنلی و تخصص بالای او در نبردهای هوایی می‌تواند شرایط این تیم را بهبود بخشد. در فاز دفاعی نیز شرایط زردپوشان خوب بوده و امیر قلعه‌نویی نگرانی چندانی از این بابت ندارد.
با این حال سپاهانی‌ها مقابل سپیدرود کار سختی را پیش رو دارند. سپیدرود با آن تیمی که در نیم‌‌فصل نخست 6 گل از سپاهان دریافت کرد، فاصله بسیاری پیدا کرده و در 2 دیدار آخر خود مقابل پرسپولیس و ساپیا عملکرد قابل قبولی داشت و بازیکنان این تیم بازی خوب و شجاعانه‌ای را به نمایش گذاشتند. تیم کریمی در فاز هجومی پرتعداد ظاهر شده و خط حمله خطرناکی دارد. سپیدرودی­­‌ها روی ضربات ایستگاهی، شوت‌های از راه دور و ارسال‌های عمقی خوب نشان داده و می‌توانند خط دفاعی سپاهان را آزار دهند.
بزرگ‌ترین مزیت شاگردان کریمی دوندگی بالای آنها است. سپیدرودی‌ها با ارائه یک بازی متمرکز و نزدیک به هم، پرس سنگینی را روی بازیکنان حریف انجام داده و با بستن کانال‌های نفوذی تیم مقابل، اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها نمی‌دهند و این همان نقطه ضعف اصلی سپاهان در چند بازی اخیر است.
بازیکنان کناری سپاهان که در سیستم مورد علاقه قلعه‌نویی وظیفه تغذیه مهاجمان را بر عهده دارند، در چند بازی آخر این تیم اسیر پرس و یارگیری تیم مقابل شده و نتوانسته‌اند آنگونه که باید، وظایف خود را انجام دهند. معضلی که اگر امیر قلعه‌نویی فکری به حال آن نکند، بدون شک مقابل سپیدرود آماده این روزها به مشکل بر خواهد خورد. نقطه ضعف تیم کریمی خط دفاع آشفته‌اش است. سپیدرود با دریافت 28 گل بدترین خط دفاع لیگ را داشته و می‌تواند فرست مناسبی برای سپاهانی‌ها به شمار آید.
از طرف دیگر تیم‌های قعرنشین در نیم‌فصل دوم برای فرار از سقوط بسیار با انگیزه ظاهر شده و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. عدم حضور تماشاگران نیز در این شرایط می‌تواند به نفع سپیدرود تمام شود. باید منتظر ماند و دید که جدال جادوگر و ژنرال به نفع کدام تیم تمام خواهد شد.
برترین گلزنان:
در تیم سپاهان کی‌روس استنلی با 9 گل و در تیم سپیدرود رشت حسین ابراهیمی با 3 گل زده، بهترین گلزنان 2 تیم هستند.
محرومان و مصدومان:
هر 2 تیم با ترکیب کامل در این دیدار حاضر شده و بازیکن محرومی ندارند.
اتفاق ویژه:
تقابل جادوگر و ژنرال و سابقه سرخابی بودن آنها از جذابیت‌های ویژه این دیدار است. از طرف دیگر محرومیت سپاهان از حضور تماشاگرانش می‌تواند از زیبایی‌های این بازی بکاهد.
ترکیب احتمالی سپاهان:
پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، محسن مسلمان، کی‌روس استنلی، مهرداد محمدی و سجاد شهباززاده
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
ترکیب احتمالی سپیدرود:
کوروش ملکی، میثم تهی‌دست، علیرضا نورمحمدی، ابراهیم لطفی، امیر منصوریان، حسین ابراهیمی، محمد علیزاده، مهرداد بایرامی، میثم فردوسی، پویا نزهتی و حسین شنانی
سرمربی: علی کریمی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها