کد خبر: 527391
تاریخ انتشار :

پول نفت ونزوئلا کجا می رود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حامیان خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اخیراً اعلام کرده‌اند حسابی در آمریکا ایجاد خواهد شد که پول فروش نفت ونزوئلا را دریافت می‌کند.
آمریکا و ده‌ها کشور گوایدو را به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند در حالی که نیکولاس مادورو، گوایدو را بازیچه آمریکا خوانده که به دنبال کودتا در این کشور است.
منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند: شرکت PDVSA شرکای خارجی که در جوینت ونچرهای تولید نفت در منطقه "اورینوکو بلت" حضور دارند را تحت فشار قرار داده تا رسماً درباره ادامه همکاری در این پروژه‌ها تصمیم بگیرند.
این جوینت ونچرها شامل اکوئینور نروژ، شورون آمریکا و توتال فرانسه هستند.
نایب رئیس بخش مالی شرکت PDVSA در نامه‌ای به واحد نظارت کننده بر جوینت ونچرهای این شرکت نوشته است: ما مایلیم اطلاعات درباره دستورالعمل‌های بانکی جدید برای پرداخت پول به دلار آمریکا یا یورو را رسمی کنیم.
نفت
حتی پس از دور اول تحریم‌ها علیه شرکت PDVSA در سال ۲۰۱۷، جوینت ونچرهای این شرکت قادر بودند حساب‌های خود در آمریکا و اروپا را برای دریافت پول حاصل از فروش نفت حفظ کنند. آنها همچنین از بانک‌های واسطه در آمریکا و اروپا برای انتقال پول به حساب‌های شرکت PDVSA در چین استفاده می‌کردند.
اما شرکت PDVSA چند هفته پیش رسماً به مشتریانش درباره دستورالعمل‌های بانکی جدید اطلاع داد و انتقال حساب‌های جوینت ونچرهای خود را که می‌توانند به صورت جداگانه نفت صادر کنند را آغاز کرد. این تصمیم در بحبوحه تنش با برخی از شرکای این شرکت روی داد که پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ژانویه، کارکنانشان را از ونزوئلا خارج کرده‌اند.
تحریم‌ها به شرکت‌های آمریکایی که در ونزوئلا فعالیت می‌کنند از جمله شورون و شرکت‌های خدمات انرژی هالیبرتون، بیکرهیوز و شلومبرگر مهلت داده تا فعالیت‌هایشان در این کشور آمریکای جنوبی را متوقف کنند.
بر اساس گزارش رویترز، هدف از تحریم‌ها، محروم کردن دولت ونزوئلا از درآمدهای نفتی است و این تحریم‌ها باعث سرگردانی نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا به دلیل ابهامات پیرامون مسائل مالی شده است. همچنین تولید نفت را برای ونزوئلا که قادر نیست مواد رقیق کننده وارد کند، دشوار کرده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها