کد خبر: 527447
تاریخ انتشار :

اگر این پیامک را دریافت کرده اید سریعا به پلیس فتا بروید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همان‌طور که بار‌ها اطلاع‌رسانی‌هایی درباره کلاهبرداری از طریق درخواست برای دریافت اطلاعات کارت بانکی کاربران شده است، باید توجه داشته باشید هنگام ورود به هر وب‌سایت و درگاهی به غیر از درگاه‌های بانکی، این اطلاعات را وارد نکنید. یکی از آخرین این کلاهبرداری‌ها پیامکی است که با مضمون قطع رایانه به برخی از کاربران ارسال شده و با هدایت آن‌ها به یک وب‌سایت جعلی، اطلاعات بانکی‌شان را درخواست کرده است.
در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر خود نوشته است: اخیراً پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع‌شدن یارانه، اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند. وزارت‌ICT و پلیس‌فتا سریعاً متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است.
وی همچنین با انتشار تصویری با این متن که: «پیامک ارسالی با عنوان قطع رایانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت سریعاً نسبت به تغییر رمز‌های کارت (به‌ویژه رمز دوم) خود اقدام کنید.»، خاطرنشان کرده است: آماده همکاری‌های لازم در ادامه روند با پلیس فتا هستیم. بهتر است هرچه سریع‌تر، فرآیند‌های مرتبط در دولت همراه قرار بگیرد تا شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها نباشیم.
تسنیم
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها