کد خبر: 527477
تاریخ انتشار :

چهره های سیاسی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن چه گفتند؟

امیدواریم به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم/هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود/توان دفاعی ما  قابل مذاکره نیست/باید از بند شعار رها شویم/ نظام ما شیر است نه گاو شیرده

امیدواریم به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم/هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود/توان دفاعی ما  قابل مذاکره نیست/باید از بند شعار رها شویم/ نظام ما شیر است نه گاو شیرده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی که دقایقی پیش از مقابل درب شماره یک مجلس شورای اسلامی راهی مراسم راهپیمایی شده بود در خیابان آزادی به جمع راهپیمایان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیوست. وی با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند. وی ادامه داد: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حمایت ملت از انقلاب دشمنان را مأیوس می کند و آن ها پس از این شکست به دنبال سناریوهای دیگر می روند. لاریجانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور و برای ادامه دست یافتن به راه و حل مسائل محسوب می شود، همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتارهای خود دست بر می دارند. رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آن ها از این حرف های بی ربط زیاد می زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

تا مردم در صحنه هستند انقلاب پایدار می‌ماند محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مردم همچون سال های قبل در راهپیمایی، حضور حداکثری و پرشور داشتند، این مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند.

به گفته وی تا مردم در صحنه هستند انقلاب پایدار می ماند.

نماینده مردم تهران، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و آزادی دانست و گفت که عنایت خداوند شامل حال مردم ما شد که نظام الهی داریم و به آن افتخار می کنیم.

ولایتی: مردم، انقلاب را راحت از دست نمی‌دهند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۳:۴۶

به گزارش نامه نیوز، علی‌اکبر ولایتی با حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن درباره تهدیدات آمریکا به حضور میلیونی مردم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها ملت ما را نشناخته‌اند، ولی ملت ما صبورند و با سابقه فرهنگی چند ده هزار ساله از این گونه تهدیدات زیاد دیده‌اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشت ۲۰۰ سال سایه استقلال را به خود می بیند و دست استعمار غرب را قطع کرده و اختیار خود را به دست گرفته است. ولایتی گفت: انقلاب اسلامی اکنون در دست صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم قرار دارد و شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی که شعار اصلی انقلاب بوده، به معنای نفی هرگونه سلطه خارجی است. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: مردم ۴۰ سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و در این راه چند صد هزار شهید تقدیم کرده‌اند. مردم، این انقلاب را که ثمره راه گذشتگان است به راحتی از دست نمی‌دهند. کودتای ۲۸ مرداد و دوران مشروطه برای ملت ما کافی است تا قدر این انقلاب را بدانند. وی تصریح کرد: ملاحظه می‌کنید که مردم امسال با چه شور و اشتیاقی در صحنه حاضر شده‌اند و با وجود همه مشکلات پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. ولایتی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ساقط کردن استبداد است، گفت: هر کشوری بخواهد ندای استقلال و آزادی‌خواهی سر دهد با واکنش و مقابله استعمارگران مواجه می‌شود اما ما این استقلال و اقتدار را به دست آوردیم و ما باید قدر استقلال، امنیت و آزادی خود را بدانیم.

جهانگیری :هدف تحریم‌ها، ملت ایران است نه نظام اسلامی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش نامه نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شیراز گفت: حضور گسترده مردم ایران و مردم شیراز در راهپیمایی سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی این پیام را برای آمریکا و آمریکاییان داشت که ملت و دولت در کنار هم ایستاده‌اند تا تحریم‌های شما را به شکست بکشانند.

او با تاکید بر اینکه باید در چهلمین فجر انقلاب، روزهای خوب همدلی را به یاد بیاوریم، گفت: امروز هم مجدد به همان همدلی روزهای پیروزی نیازمندیم. چهل سالگی به معنای کمال و پختگی و عقلانیت و تدبیر است؛ افتخار می‌کنم که در چهلمین بهار انقلاب مهمان مردم فرهنگی و مهمان نواز، شهر و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی هستم.

معاون اول رئیس جمهور شیراز را شهر ایمان و اخلاق، شعر و ادب و گفت و گو و مدارا معرفی و خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز در تمام دوران انقلاب حضوری معنادار داشت و یکی از کانون‌های اصلی پیروزی انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف خوب درخشیده و از پیشگامان بوده است.

جهانگیری با تصریح بر اینکه آماده ایم تا در کنار مردم ایران و فارس از تاریخ ٤٠ سال درس بیاموزیم و با رهبر انقلاب تجدید بیعت کنیم، افزود: آماده ایم تا در شهر احمد بن موسی (ع)، در شهر حافظ و سعدی از روح علما و شهدای بزرگ این دیار مدد بگیریم و نسبت به پاسداشت مقام آنها تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی داشت و پدیده بزرگ دوران و مهمترین رخداد قرن بیستم بود، عنوان کرد: انقلاب با توان نخبگان، متفکرین، دانشمندان و علمایش به پا خواست و حماسه آفرید.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است اما در تاریخ نماند؛ چرا که از آن همه نسل‌هاست؛ فرزندان ایران اسلامی همان دلبستگی را به انقلاب دارند که زنان و مردان باشرفی داشتند که انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی که معتقد است انقلاب راهی تازه در برابر جهان گشود و نسلی نو بنا نهاد، گفت: امام (ره) به همراه فداکاران ویاران انقلابی را بنا نهاد که بر اساس اسلام و متکی به آرای مردم بود؛ امام (ره)، معمار ایرانی نو بر اساس آرا و نظر مردم بود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه درس‌های زیادی از انقلاب طی چهار دهه گذشته آموخته ایم، بیان کرد: انقلاب اسلامی فخر دیروز ما و اسوه و الگوی مهم امروز برای عبور از تنگناها است.

جهانگیری با بیان اینکه انقلاب روح مشارکت عمومی و امید و آینده است، گفت: انقلاب اسلامی چتری بود بر سر همه و همگان خود را ذیل آن می‌دانند.

وی تاکید کرد: انقلاب همانند اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و هیچ گروه و دسته خاصی نمی‌تواند آن را به نام خود مصادره کند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: انقلاب با نظام اسلامی درآمیخت، در ٢٢ بهمن پیروز شد و در ١٢ فروردین ٥٨ به دستور امام نظامی مبتنی بر اسلام حاکمیت یافت؛ پیام این حرکت امام این بود که از طریق قانون مسائل پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ایران در شرایط سخت جنگ تحمیلی به دنیا یک موضع جدید نشان داد و در واقع انقلاب در جنگ تجلی یافت؛ نشان دادیم که با اتکا به مردم می‌توان از همه تنگناها عبور کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب طی چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است، عنوان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های مردم بود.

جهانگیری با بیان اینکه مردم ایران به دنبال استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت و توسعه بودند، گفت: آزادی ایران اسلامی در این چهل سال تکامل یافته و امروز مردم به اراده خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه استقلال ما امروز کامل است و از هیچ کشوری دستور نمی‌گیریم، گفت: آمریکایی‌ها از اینکه ایران قدرتمند را از دست دادند ناراحت هستند، آنها از اینکه کشوری نیرومند در منطقه حساس خلیج فارس به الگویی از استقلال و آزادی تبدیل شده، رنج می‌برند.

معاون اول رئیس جمهور که معتقد است ثبات امنیت ایران در خاورمیانه بیانگر اقتدار نظام، دولت و مردم است، گفت: امروز مسئولین جمهوری اسلامی با افتخار به کشورهای منطقه سفر می‌کنند.

جهانگیری همچنین عدالت را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ذکر و خاطرنشان کرد: هنوز راه نرفته در مسیر عدالت زیاد است اما تا رفع فقر و محرومیت به ویژه در روستاها از پای نخواهیم نشست و برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش فراوان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی کشور مثال زدنی است، تاکید کرد که اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید توسعه علمی دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های بالا و بین پانصد دانشگاه برتر دنیا و دانشمندان ایرانی در تراز بین المللی قرار دارند؛ ایران امروز در عرصه پزشکی زبانزد است به گونه‌ای که در شیراز جراحی‌هایی انجام می‌شود که در کشورهای رتبه یک دنیا انجام می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد چنددستگی، یأس، ناامیدی و بی اعتمادی بین ملت ایران است، تاکید کرد که در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت، انسجام و گفت و گو نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امریکا به صراحت اعلام کرده که جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران ایجاد کرده‌اند، گفت: هدف تحریم‌ها ملت ایران هستند و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که هدفشان نظام است. در کتاب هنر تحریم هم نوشته اند که باید نیازهای اصلی مردم ایران به آنها نرسد اما مردم، دولت و مسئولین ایران ایستاده اند تا بار دیگر آمریکایی‌ها شکست بخورند و این شدنی است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا اعلام کرد که نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و تلاش کردند مانع صدور دارو به ایران شوند اما این در حالی است که امروز ل ٩٦ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

جهانگیری با تصریح بر اینکه در شرایط سخت معیشت و بیکاری قرار داریم، گفت: اما این مهم به معنای بن بست نیست که با تکیه بر نیروی لایزال الهی از این مشکلات عبور خواهیم کرد و همه تلاش ما سازمان دهی به وضعیت معیشت و بیکاری است و دست نیاز به سوی متخصصان و دلسوزان در این راه دراز می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه فارس استانی رو به توسعه است و مهمترین محدودیت آن آب است، ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولین در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌های در دستور کار این استان از جمله آزادراه شیراز-اصفهان، راه آهن شیراز بوشهر و …به اتمام خواهد رسید.

مطهری: آمریکایی‌ها میخواستند به مردم فشار آورند تا علیه حکومت شورش کنند اما برعکس شد
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۱:۴۰

به گزارش نامه نیوز،‌علی مطهری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور مردم باعث ناامیدی ترامپ، پمپئو و بولتن خواهد شد آنها می‌خواستند به مردم فشار آورند تا مردم علیه حکومت شورش کنند، اما اتفاق برعکسی رخ داد و مردم علیه ترامپ، پمپئو و بولتون تظاهرات کردند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان می‌دهد راه خودشان را به خوبی می‌شناسند و به راهشان ایمان دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح وظیفه مسئولان، ادامه داد: مسئولان تلاش خود را انجام می‌دهند اما باید تلاش‌شان را بیشتر کنند. البته مردم ما هم به فشارهای خارجی توجه کنند که مشکلات مالی و بانکی ایجاد کرده است مشکلاتی که کوچک نیست ولی باز هم مسئولان باید تلاش خود را انجام دهند.

حناچی : با همدلی باید مشکلات را پشت سر بگذاریم
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش نامه نیوز، پیروز حناچی، در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ظرف چهل سال گذشته مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده‌ایم از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بعد از جنگ. در حال‌ حاضر نیز با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن در یکی از گردنه‌های سخت قرار داریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به قول امام راحل چیزی تغییر نکرده است و باید کمربندها را محکم ببندیم. با وحدت کلمه و همدلی حرکت کنیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

آیت الله جنتی: امیدواریم به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش نامه نیوز، دبیر شورای نگهبان گفت: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از اینی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی شکوهمند چهلمین بهار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: سلام بر امام، سلام بر امت امام‌و سلام بر این ملت. هدف انقلاب اسلامی این بود که حاکمیت شاه و قدرت‌های زورمند و زرمند را بشکند و حکومت الله و مردم بر مردم را برقرار کند.هدف انقلاب همان هدف ابراهیم بت شکن، موسی فرعون شکن و محمد طاغوت‌شکن و خمینی بت‌شکن بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده است،‌گفت: مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند.

آیت‌الله جنتی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از اینی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم. امیدواریم که به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم.

دبیر شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اسرائیل و هم دستانشان می‌گفتند که ملت ایران جشن 40 سالگی را نمی‌بینند ، تصریح کرد: بله اما خطاب به اسرائیل و هم پیمانانش می‌گویم که این آرزوها را به گور می‌برید و کور باشید. بیایید ببینید مردم جشن 40 سالگی انقلاب را با شکوه برگزار می‌کنند. چشم‌تان را باز کنید. کور باشید. مردم ما ایستاده‌اند،‌ مردم همه مشکلات را تحمل می‌کنند، گرسنگی و تشنگی،‌ مواردی از این قبیل را تحمل می‌کنند اما شکست انقلاب و اسلام را تحمل نمی‌کنند. این را امام هم فرمودند.

رییس قوه قضاییه: ملت ایران تسلیم ناپذیرند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۱:۱۹

به گزارش نامه نیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: راهپیمایی شکوهمند و حضور پرشور و عظیم مردم، پیام های مختلفی دارد؛ مهم ترین پیام این راهپیمایی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران و خصوصا آمریکا است. وی افزود: دشمنان بدانند که مردم تسلیم ناپذیر هستند، آنها می خواستند که با فشارها و تحریم های ظالمانه مردم را به عقب نشینی وادار کنند؛ این مردم از ارزش های انقلاب و حرکت عظیمی که امام احل شروع کردند، عقب نشینی نمی کنند. رییس قوه قضاییه اظهار داشت: مردم راه انقلاب و امام را ادامه خواهند داد؛ امروز جمهوری اسلامی هر روز بالنده تر، قدرتمند تر و در منطقه اثرگذارتر است؛ امروز قدرت برتر منطقه است؛ مقاومت در منطقه به ایران اتکا دارد. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهد داد و قله های پیروزی را هر روز طی خواهد کرد و کمال خواهد یافت و دشمنان جمهوری اسلامی ذلیل و خوار خواهند شد.

محسنی اژه‌ای: پیام مردم به دشمن این است که نظامشان دفاع می‌کنند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش نامه نیوز،غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بعد از چهل سال معجزه انقلاب است، گفت: این حضور پیامی برای دشمن دارد و آن این است که این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم در باران و هوای سرد با شور و احساس انقلابی برای دفاع از نظام و کشور و ملیتشان و در برابر کر کری‌های ترامپ در راهپیمایی حضور یافتند و این پیام مهمی برای دشمن است تا بداند این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند.

وی افزود: این یکی از معجزات انقلاب ما است که مردم پس از گذشت چهل سال با شور و جمعیت انبوه در راهپیمایی حضور می‌یابند و با نظام و انقلاب خود تجدید میثاق می‌کنند و از هدف خود ذره‌ای انحراف پیدا نکردند و با تمام قدرت از نظام و انقلابشان دفاع می‌کنند.

از کسی اجازه نخواهیم گرفت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تبریک گرامیداشت ۲۲ بهمن به همه ملت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان این پیام را دارد که دشمنان بدانند که انقلاب پشتوانه مردمی دارد و آسیب پذیر نیست و در عرصه جهانی پیشرفت می کنند و خود را نشان می‌دهند.

وی در خصوص اظهارات برخی مقامات غربی مبنی بر فعالیت های موشکی ایران تصریح کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم اما برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

سیاری در خصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب افزود: این راهپیمایی عظیم خود نشانه‌ای از مجموعه دستاوردهای انقلاب است ایران اسلامی همین جمعیت و عظمتی که در خیابان‌ها می‌بینید نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

توان دفاعی ما قابل مذاکره نیست امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم راهپیمایی چهلمین فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم، با تاکید بر اینکه امروز پرشورترین راهپیمایی است که در طول چهل سال اخیر دیده‌ام اظهار کرد: راهپیمایی امروز و حضور مردم تودهنی بزرگی به آنهایی است که نمی‌خواستند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است و ان‌شاءالله با قدرت و عزتمندی راه خود را تا نابودی دشمنان ادامه خواهیم داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین در پاسخ به ادعاهای غرب درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، تصریح کرد: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

نسل فعلی می‌تواند وارث انقلاب ۵۷ باشد حجت‌الاسلام احمد ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران گفت: افرادی که در ۴۰ سال پیش در این انقلاب نبودند و انقلاب را ندیدند، در حقیقت همان وارثین این انقلاب بوده و به خوبی می‌توانند انقلاب ۵۷ را اداره کنند.

وی افزود: نسل فعلی به خوبی می‌توانند قدرت تفکیک مسائل را داشته باشند و این امر بسیار مهم است.

مسئولان باید خود را همپای مردم قرار دهند

«محمد سعیدی کیا» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان ٢٢ بهمن گفت: مسئولان باید بدانند مردم همیشه در صحنه حضور بوده اند و هر جا هم که لازم باشد، پر شور و با شعور حضور پیدا می کنند. وی افزود: این ما مسئولان هستیم که باید خود را همپای مردم قرار دهیم و با آنها حرکت کنیم.

باید از بند شعار رها شویم و به محتوای انقلاب بپردازیم محمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم در حاشیه راهپیمایی بیست و دوم بهمن 97 در بیان اولویت های مغفول مانده انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر شب و روز کار کنیم با مشکلاتی که وجود دارد، هنوز خیلی کم کار کرده ایم؛ به نظرم باید از بند شعارها رها شویم و به محتوای اصلی انقلاب بپردازیم. نایب رییس مجلس ششم با اشاره به چالش های کشور در حوزه های محتلف گفت: آن چیزی که در کشور ما حس می‌شود، وضعیت زندگی مردم است، که شرایط کنونی در شان مردم ایران و انقلاب ما نیست. این فعال سیاسی تاکید کرد: در سطوح سیاسی، ما در برابر آزادی ها و حقوق شهروندی مشکلاتی داریم اما آنچه کشور را رنج می دهد، موضوع فساد است. خاتمی گفت: فساد حتی اگر کم هم باشد، برای جمهوری اسلامی زیاد است و هر روز هم اخبار متفاوتی را می شنویم، اینها مسائلی است که ما را از اساس انقلاب که آزادی عدالت است، دور می کند.

مسئولان باید قدرت این ملت را بدانند مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس ایرانیان را ملتی حماسه ساز، متحد و همصدا توصیف کرد و گفت: مسئولین باید قدر ملت را بدانند که در همه زمان ها به صحنه آمده و از انقلاب خود دفاع کرده اند. وی اظهارداشت: ایران به عنوان بزرگترین قدرت منطقه ای تلاش می کند که ثبات و امنیت کامل در منطقه برای ملت ها حاکم شود. کواکبیان همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده است که نه تنها قصد تجاوز به هیج کشوری را نداشته و ندارد بلکه هر زمان کشوری نیاز به کمک داشته باشد، به یاری می شتابد. نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: ملت های منطقه باید توجه کنند که برخی دولت ها تحت قیومت آمریکا دست به اقداماتی می زنند و اهداف آنها را در منطقه پیاده می کنند. اما ما می توانیم با وحدت به تمام اهداف خود دست پیدا کنیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به برگزاری اجلاس ورشو اشاره کرد و گفت: این اجلاس ضد ایرانی که توسط آمریکا در لهستان برگزار می شود، محکوم است. نماینده مردم‌ تهران با بیان اینکه دخالت در امور کشورها محکوم است، گفت: وزارت امور خارجه باید این اجلاس را رصد کند تا در صورتی که کشوری در این اجلاس ضد ایرانی حاضر شد، نقطه ای منفی برای آن کشور محسوب شود.

وظیفه مسئولان سنگین‌تر شد علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وظیفه مسئولان نسبت به گذشته سنگین‌تر شد.

وی اظهارداشت: مردم امروز با این وضعیت آب و هوایی در صحنه حضور یافتند، هیچ‌گاه از حضورشان در صحنه کم نشده و در سخت‌ترین شرایط هم حضور پیدا کردند. ملت ما با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعتقاد راسخ خود به ولایت‌فقیه و شهدای گرانقدر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: باید به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران بابت خلق این حماسه تبریک گفت و قطعاً با حضور ملت در بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب، وظیفه مسئولان به مراتب سنگین‌تر از قبل می‌شود.

اولویت‌های مغفول مانده مرتضی طلایی فعال سیاسی نیز در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران درباره اولویت های دهه پنجم انقلاب که مغفول مانده اظهار داشت: وحدت، همدلی انسجام و یکپارچگی ملت اصلی ترین راهبرد انقلاب اسلامی است که ما را به پیروزی و در واقع چهل سالگی انقلاب رساند. وی تصریح کرد: دومین اولویت این است که ما راه بنیانگذار جمهوری اسلامی را در امتداد راه ولی امر خود امام خامنه ای دنبال کنیم و از آن غافل نشویم. طلایی اضافه کرد: کار و خدمت به مردم از مهمترین اولویت هایی است که باید سرلوحه اقدام های خود قرار دهیم.

حضور مردم دشمن را مایوس می‌کند

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مقابل دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران گفت: در چهل سالگی انقلاب شاهد هستیم راهپیمایی ۲۲ بهمن از همه سال‌ها بهتر و با شکوه برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم نشان داده‌اند که هر جا حضورشان لازم است در صحنه‌ها حضور می‌یابند و برای حفظ خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام حاضر هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: مردم نشان دادند هر جا دشمن خیال می‌کند عدم حضور مردم می‌تواند فرصت و مفری برای آنها ایجاد کند حضور یافته و مشت محکمی بر دهان آنها بزنند.

جهانگیر درباره پیام حضور مردم در راهپیمایی گفت: حضور مردم تمامی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند و هرجا مردم بوده‌اند دشمن مأیوس می‌شود.

دنیا می‌داند که نباید جلوی مردم ایران بایستد رضا اردکانیان وزیر نیرو در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ایستادگی بر روی شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را موجب تداوم انقلاب دانست و گفت: این شعار شعاری است که پدران و مادرانمان سرداده‌اند.

وی درباره حضور مردم، گفت: من در شبکه‌ی ۱ به همکاران شما گفتم که با مشاهده‌ی مستنداتی که از راهپیمایی‌های بزرگ گرفته شده است متوجه می‌شویم که راهپیمایی‌های بزرگی مثل راهپیمایی عاشورا چه تأثیری داشت روی مردم داشته است. همچنین دنیا به این جمع‌بندی رسید که در مقابل مردم نباید بایستد.

وزیر نیرو با بیان اینکه «تأثیر این حضور مردم را سال‌ها بعد خواهیم دید» تصریح کرد: امروز همه‌ی چشم‌های دنیا به خیابان‌های ایران نگاه می‌کند و در اثر این نگاه است که آزادی صلح و آرامش در این منطقه تضمین می‌شود.

اردکانیان در پایان درباره وظیفه مسئولین نیز اظهار کرد: اولاً مردم نسبت به آینده مطمئن هستند. اگر مطمئن نبودند، امروز در خیابان‌ها نمی‌آمدند. البته این چیزی از مسئولیت ما کم نمی‌کند. ما وظیفه داریم که راه را برای رشد و توسعه این کشور و جوانان فراهم کنیم.

مردم حامیان نظام هستند قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جعع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم امروز بسیار شگفت‌انگیز است و مردم ایران نشان دادند که محکم پای انقلاب ایستاده‌اند.

قاضی صلواتی افزود: مردم حامیان نظام هستند و تا آخرین لحظه از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

نظام ما شیرده نیست شیر است غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مجمع نظام ضمن حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مردم از روز اول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می‌خواستند که الان آن را حس می‌کنند. اگر استقلال نداشتیم یا مثل سعودی‌ها گاو شیرده بودیم اینقدر ما با مخالفت نمی‌شد.

حدادعادل تاکید کرد: مردم حس می‌کنند که کشور و نظامشان گاو شیرده نیست شیر است، بنابراین به صحنه می‌آیند و از انقلاب پشتیبانی می‌کنند. مردم احساس آزادی می‌کنند و انتقاد نیز می‌کنند، کسی هم مزاحمشان نمی‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که وظیفه‌ی مسئولین در قبال این مردم چیست گفت: اساس نظام ما دینی است. مردم این‌ها را حس می‌کنند. مسئولین باید به آزادی احترام بگذارند و هم‌چنین به دشمنان اعتماد نکنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها