کد خبر: 527642
تاریخ انتشار :

داستان فیضیه تکرار می شود؟/ فراخوانی از قم؛ طلاب و اساتید حوزه خواستار تجمع اعتراضی درباره معیشت و FATF شدند

داستان فیضیه تکرار می شود؟/ فراخوانی از قم؛ طلاب و اساتید حوزه خواستار تجمع اعتراضی درباره معیشت و FATF شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: این طور که معلوم است تجمعات اعتراضی در مدرسه فیضیه را باید یک مبحث تازه در حوزه اعتراضات مدنی به شمار آورد. هنوز جار و جنجالی که پلاکاردهای «استخر فرح» و تهدید رئیس جمهور فراموش نشده که مشاهده کردیم آقایان سر کوتاه آمدن ندارند. مصداق این مدعا شعار « الهی تا عید نمانی» بود که در جریان راهپیمایی 22 بهمن مشاهده شد. فقط این نیست و تلاش هایی که در گوشه و کنار می شود تا با طومار نوشتن و امضا جمع کردن مانع از سخنرانی برخی چهره های سیاسی شوند نیز نشان می دهد که طیفی تندرو قصد دارد به هر نحوی شده مسیر خود را طی کند و در این راه از این هیچ تخریبی نمی گذرد.

اقدامات اخیر این طیف مورد انتقادات گسترده ای قرار گرفته است اما به نظر نمی رسد که آن ها گوششان بدهکار این پند و اندرزها باشد چرا که می بینیم یک بار دیگر FATF و به بهانه معیشت ، دولت را هدف گرفته و درخواست تجمع داده اند. این بار 7271 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه خواستار تجمعی اعتراضی در فیضیه قم شده اند. آن ها طی نامه ای نوشته اند، غربگرایان لیبرال، پس از تجربه تلخ خسارت محض برجام که حاصلی جز کوچکتر کردن سفره ی مردم در کنار تخریب تاسیسات هسته ای؛ یکی از مهمترین مولفه های قدرت و امنیت ملی نداشت؛ اکنون به دنبال تحمیل خسارت محض دیگری به مراتب خطرناک تر از برجام هستند.

از لحن همین نامه معلوم است که اگر مجوزی صادر شده و تجمعی شکل بگیرد چطور بر دولت خواهند تاخت. آن ها در نامه خود از « عده ای وابسته، از نفس افتاده و دنیا طلب نجومی خوار» سخن میگویند که با « گروگان گرفتن معیشت مردم و القاء بن بست، تنها راه حل مشکلات کشور را تسلیم محض در برابر نسخه های نظام استکبار معرفی کرده و بدنبال تغییر ماهیت قدسی و وحیانی نظام اسلامی میباشند» ، از همین رو هم « خواهان برگزاری تجمع بزرگ حوزویان به منظور اعلام حمایت از حقوق اساسی و اعتراض به گروگان گرفتن معیشت مردم توسط جریان سازش با استکبار و مخالفت رسمی با تصویب لوایح کنوانسیون های استعماری همچون لوایح استعماری (پالرمو و CFT ) » شده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها