کد خبر: 530487
تاریخ انتشار :

از داربی خودمانی تبریز تا تقابل قطبی و دایی/ مصاف گل‌محمدی و منصوریان با ترس پاتک از تبریز

از داربی خودمانی تبریز تا تقابل قطبی و دایی/ مصاف گل‌محمدی و منصوریان با ترس پاتک از تبریز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پس از کش و قوس‌های فراوان که قرار بود برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ششم و هفتم فروردین 98 برگزار شود، فردا (پنجشنبه) با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و نمایندگان آسیایی ایران هم در پنجشنبه و جمعه به مصاف رقیبانشان می‌روند. مهم‌ترین دیداری که فردا برگزار خواهد شد، بین تراکتورسازی و ماشین‌سازی است.

ماشین سازی - تراکتورسازی

این دیدار که با توجه به مالکیت مشترک محمدرضا زنوزی دارای حساسیت‌های زیادی است و حرف و حدیث‌های زیادی را هم به همراه داشت، در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد. محمدرضا مهاجری ، سرمربی ماشین سازی درباره حرف و حدیث‌هایی که راجع به این دیدار وجود دارد اظهار نظر جالبی داشته و در نشست خبری پیش از این دیدار عنوان کرده که تراکتورسازی آنقدر قدرتمند است که نیازی به کم‌کاری ماشین‌سازی ندارد و تیمش را با تمام قوا مقابل همشهری قرمزپوشان قرار خواهد داد.

تراکتورسازی که در کورس قهرمانی قرار دارد نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد، زیرا با رسیدن استقلال به آن‌ها دیگر فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارند و جرج لیکنز، سرمربی این تیم به خوبی می‌داند که در صورت از دست دادن امتیاز در داربی تبریز، ممکن است دستشان از کسب سهمیه هم دور بماند. تراکتورسازان هفته گذشته پیروزی ارزشمندی مقابل سپاهان کسب کردند و توانستند با دو گل، یکی از رقبای مستقیمشان را شکست دهند

تا پایان هفته بیستم، تراکتورسازی با 37 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و در صورت پیروزی در این دیدار، حتی فرصت رسیدن به رده دوم را هم دارد که این هدف در صورت لغزش پدیده، سپاهان و استقلال رقم می‌خورد. ماشین سازی هم با 20 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفته و با یک محروم پا به این دیدار می‌گذارد. عزیز معبودی، بازیکن ماشین سازی تنها محروم داربی تبریز است.

استقلال خوزستان - پیکان

استقلال خوزستان، قهرمان پیشین لیگ برتر در لیگ هجدهم حال و روز خوبی ندارد. البته آنها هفته گذشته یکی از رقبای مستقیم‌شان برای بقا در لیگ برتر را شکست دادند تا امیدهایشان دوباره زنده شود. استقلالی‌ها در هفته بیستم موفق شدند سپیدرود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند تا با 10 امتیاز به دو امتیازی تیم رشتی برسند. با این حال پیروزی مقابل سپیدرود باعث نشده که حواشی از این تیم فاصله بگیرد و برای مثال، احمد آل نعمه، بازیکن باتجربه استقلال در تمرینات حضور پیدا نکرده است.

در آن سوی میدان، پیکان هم از باخت‌های متوالی خلاص شده و پس از هفت شکست پی در پی، در دو هفته اخیر صاحب یک پیروزی و یک تساوی شدند تا از زیر فشار خارج شوند.

استقلال خوزستان و پیکان که در حال حاضر با 10 و 20 امتیاز در رده‌های شانزدهم و یازدهم جدول رده بندی قرار گرفتند، در این دیدار یک محروم دارند. فراز امامعلی از پیکان و محمدرضا مظاهری از استقلال غایبان دو تیم در دیدار فردا هستند.

سایپا - فولاد

تقابل سایپا و فولاد، دوئل دو سرمربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس است. علی دایی در سایپا اسیر تساوی‌های پیاپی شده تا فاصله اش از تیم‌های بالاتر از خودش بیشتر شود. شاگردان دایی همانطور که خود او گفته برای تقابل با فولاد کار سختی در پیش دارند، زیرا که با آمدن افشین قطبی به این تیم و جذب چند بازیکن خارجی، فولاد شرایط نسبتاً خوبی مقابل سایپا دارد.

البته فولاد هم در دو هفته اخیر نتوانسته صاحب پیروزی شود و مقابل نساجی و استقلال متحمل شکست شده است. همچنین آنها رضا میرزایی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند. در نهایت باید منتظر ماند و دید تقابل دو سرمربی پیشین تیم ملی چه خواهد شد.

فولاد و سایپا در حال حاضر با 25 و 20 امتیاز در رده‌های هفتم و دهم جدول رده بندی قرار گرفتند.

پدیده - ذوب آهن

دو تیم شرایط متفاوتی را در هفته‌های اخیر تجربه می‌کنند. پدیده با تیمی کم هزینه و با هدایت یحیی گل محمدی در حال حاضر یکی از مدعیان اصلی کسب قهرمانی لیگ برتر است و با 39 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است اما ذوب آهن که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده و با 15 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد.

تقابل تفکرات گل محمدی و منصوریان که هر دو تجربه حضور روی نیمکت سرخابی‌های پایتخت را دارند می‌تواند بازی جذابی رقم بزند.

با این حال گل محمدی بیشتر از این دیدار نگران دیدار تراکتورسازی و ماشین سازی است و از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال خواسته که به خاطر تغییر ورزشگاه میزبان این دیدار و زیر پا گذاشتن قانون پاسخگو باشد. البته گل‌محمدی می‌داند که باید تمرکزش روی دیدار مقابل ذوب آهن باشد، زیرا با پیروزی در این دیدار و با لغزش پرسپولیس شانس رسیدن به صدر جدول رده بندی را دارد.

برنامه کامل بازی‌های فردا (پنجشنبه) هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج شنبه 16 اسفند ساعت ۱۵:۰۰

ماشین سازی تبریز - تراکتورسازی تبریز

داور: محمدرضا اکبریان

کمک‌ها: علی اکبر نوری و سیداسد حاج محمدی

کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و محمدباقر پورباقر

داور چهارم: عسگر محمدی

ناظر داوری: رحیم رحیمی مقدم

پنج شنبه 16 اسفند ساعت ۱۶:۰۰

سایپا تهران - فولاد خوزستان

داور: موعود بنیادی فر

کمک‌ها: بابک داوری و قهرمان نجفی

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و مجید محمدی

داور چهارم: براتعلی مولوی

ناظر داوری: حسین عسکری

پنج شنبه 16 اسفند ساعت ۱۶:۳۰

استقلال خوزستان - پیکان تهران

داور: علی بای

کمک‌ها: جلیل شعرانی و محمد راهی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده و محمدرضا تارخ

داور چهارم: فرزاد بهرامی

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

پنج شنبه 16 اسفند ساعت ۱۷:۰۰

پدیده مشهد - ذوب آهن اصفهان

داور: سیدحسین زرگر

کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و حسن انتظاری

کمک داوران اضافی: کیوان علی محمدی و سیدعلی اصغر مؤمنی

داور چهارم: فرهاد فرهادپور

ناظر داوری: حاتم بک پور

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها