کد خبر: 531214
تاریخ انتشار :

خروج مرغ از استان اردبیل ممنوع شد/ عرضه مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از روز شنبه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به مشکل به وجود آمده در تأمین نهاده‌های دامی به ویژه برای مرغداری‌ها در روزهای گذشته اظهار کرد: وقفه‌ای که ایجاد شد، سبب برخی سوءاستفاده‌ها و اختلال در بازار عرضه گوشت سفید شده که امیدواریم با تأمین نهاده‌های دامی با ارز دولتی و تحویل آن به مرغداری‌ها زمینه عرضه گوشت سفید به نرخ مصوبه کشوری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از روز شنبه فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما از دستگاه‌های نظارتی به ویژه صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی انتظار داریم که با جدیت نسبت به کنترل قیمت‌ها و عرضه محصولات به مردم در این روزهای پایانی سال دقت و نظارت داشته باشند تا با اخلالگران بازار برخوردی قاطع انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: به میزان مورد نیاز کنجاله سویا، جو و همچنین ذرت برای مصرف شش هزار و ۵۰۰ تنی ماهانه مرغداری‌ها و دامداری‌های استان تأمین شده و قرار است از چند روز دیگر این نهاده‌ها از طریق استان همسایه وارد اردبیل شود تا با ارائه به مرغداری‌ها نسبت به تنظیم بازار و ارائه آن اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به شکل منسجم با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به انجام برسد.

صف کشیدن مردم برای خرید گوشت شایسته نیست

رئیس ستاد تنظیم بازار استان اردبیل با انتقاد از وضعیت نابسامان در عرضه گوشت سفید و قرمز در بازار افزود: به هیچ وجه زیبنده مردم ما نیست که ساعت‌ها در صف گوشت بایستند و ما از نهادها و دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم به سرعت نسبت به برطرف شدن مشکل به وجود آمده اقدام کرده و حداقل صف‌های تشکیل شده نیز در ساعات اولیه شش تا هشت صبح انجام شود و این صف‌های طولانی به ساعات ظهر و عصر و حتی شب کشیده نشود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم باید به راحتی در این روزهای پایانی سال کالاها و مایحتاج ضروری خود را تأمین کنند که در این زمینه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مخابرات مقرر شد تا نرم‌افزاری هوشمند برای شناسایی خانواده‌ها انجام شده تا با ارائه شماره کارت ملی نسبت به تأمین نیازهای ضروری خانواده‌ها به ویژه گوشت سفید و قرمز برنامه‌ریزی‌ها به شکل با کفایت انجام شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌ها نیز مدیریت عرضه و فروش مناسب مایحتاج ضروری مردم از طریق فروشگاه‌های منتخب با فرمانداران است تا جلوی اخلال در نظام بازار اقتصادی گرفته شود.

بهنام‌جو به عرضه میوه شب عید از ۲۵ اسفندماه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری شهرداری و تعاون روستایی قرار است به میزان مورد نیاز سیب به قیمت کمتر از شش هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال نیز چهار هزار تومان در مناطق مختلف شهر عرضه شود تا نیاز هموطنان برطرف شود.

وی از شهرداری و تعاون روستایی خواست تا با کاهش سود ناشی از فروش این محصولات و هزینه‌های جانبی نسبت به عرضه مستقیم و کاهش قیمت میوه اقدام کرده تا مردم به راحتی میوه شب عید خود را تأمین کنند.

بهنام‌جو در ادامه اظهار کرد: با توجه به توزیع نهاده‌های دامی به میزان مورد نیاز برای واحدهای دامی امیدواریم از روز شنبه مرغ به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در مناطق مختلف شهر عرضه شده و اگر بالاتر از این نرخ فروشگاه و یا مجموعه عرضه‌کننده بخواهد گوشت سفیدی را ارائه کند، قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

وی از تعزیرات حکومتی خواست تا در کنار اصناف و واحدهای عرضه‌کننده نسبت به برخورد جدی با گران‌فروشان و برخی اخلالگران بازار برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و نسبت به سر و سامان دادن شبکه توزیع اقدامات مناسبی به انجام برسد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس پیش رو و همچنین فرا رسیدن عید نوروز امیدواریم در کنار افزایش کنترل‌ها و نظارت‌ها، از خروج مرغ جلوگیری شده تا تنظیم بازار به سرعت به انجام برسد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها