کد خبر: 531375
تاریخ انتشار :

خبر فوری/ حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به افغانستان + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مقامات افغان در ارزگان اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی یک پاسگاه نیروهای ارتش در این ولایت را هدف قرار داده است.

«کریم کریمی» رئیس شورای ولایتی ارزگان اظهار داشت: این پاسگاه زمانی هدف حمله هوایی قرار گرفت که نیروهای آمریکایی در نزدیکی پاسگاه ارتش هدف حمله قرار گرفتند.

وی افزود: در این حمله بیش از 5 سرباز ارتش کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که به دلیل عدم هماهنگی یک پاسگاه ارتش توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف حمله قرار گرفته است.

بر اثر حملات هوایی و عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان در یک ماهای گذشته صدها نظامی و غیرنظامی افغانستان کشته و زخمی شدند.

هفته گذشته نیز جنگنده‌های آمریکایی یک پاسگاه پلیس در شهرستان «جاغوری» ولایت غزنی را هدف حمله قرار داده بود که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

تشدید حملات هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو نه تنها باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شده بلکه سبب افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان نیز شده است.

پیش از این نیز بارها نیروهای امنیتی افغان هدف حملات هوایی نیروهای آمریکایی و ناتو قرار گرفته‌ بودند، با این حال، دولت افغانستان تنها به گفتن اینکه دراین مورد تحقیق خواهیم کرد بسنده کرده است.

کارشناسان بر این باورند که پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در این کشور در برابر کشتار نظامیان و غیرنظامیان افغان به نیروهای آمریکایی مصونیت قضایی داده است، بنابراین آنها در برابر کشتار افغان‌ها پاسخگو نیستند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها