کد خبر: 531376
تاریخ انتشار :

نشست مجمع عمومی خانه احزاب/

کمالی: احزاب موضوع «جرم سیاسی» را در دستور کار قرار دهند/ یارانه 700 میلیونی به احزاب را نپذیرفتیم چون کم بود!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسین کمالی رئیس سال سوم دوره ششم شورای مرکزی خانه احزاب در گردهمایی امروز صبح - پنجشنبه - مجمع عمومی خانه‌ی احزاب ایران اظهار کرد: بحمدالله در این سه سال که پشت سر گذاشتیم شاهد صمیمیت، دوستی و نبود تنش‌ها بودیم.ما شاهد این بودیم که افراد از خود و زندگی شخصی‌شان گذشتند تا به امور سیاسی کشور بپردازند و در راستای منافع ملی گام‌های مؤثری برداشتند.

وی افزود: ما در این مدت سه لایحه را در دستور کار قرار دادیم؛ لایحه جرم سیاسی، لایحه مربوط به فعالیت احزاب، و همچنین لایحه قانون انتخابات که در خصوص قانون لایحه انتخابات از همکاری‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکر می‌کنیم.این لایحه هم اکنون تقدیم مجلس شده است.

وی ادامه داد: ما در خصوص لایحه قانون احزاب جلسات متوالی و پیوسته را پشت سر گذاشتیم و به صورت مفصل و دقیق بر این مهم بحث‌های کارشناسی را مورد نظر قرار دادیم. بر این موضوع کار شد و این طرح هم به مجلس تقدیم شد. ما با افراد مؤثر همچون رئیس مجلس و رئیس جمهور در این خصوص گفت‌وگوهایی داشتیم. که شاهد تأثیرات مهمی هم در این راستا بودیم. البته احزاب باید توجه کنند که در خصوص قانون جرم سیاسی در دوره‌ آینده اقدامات جدی‌تری انجام شود. از دیگر دستاوردهای این دوره افتتاح تعدادی از شعبات خانه احزاب بود که هر سه گروه اصول گرا، اصلاح طلب و مستقلین در این خصوص فعالیت کردند و کار خوبی صورت گرفت.

رئیس سال سوم دوره ششم شورای مرکزی خانه احزاب ایران گفت: در دوره‌ اول یارانه‌ای را برای ما اختصاص دادند که کمتر از مبلغ مصوب بود. این مبلغ دو میلیارد تومان بود که ما ۱۰۰ میلیون آن را به خانه احزاب مرکز و استان‌ها اختصاص دادیم و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن را بین احزاب توزیع کردیم. احزابی که در سال ۹۶ حضور نداشتند نمی‌توانند از یارانه‌ ۹۶ برخوردار شوند. اما آن احزابی که در سال ۹۶ حضور داشتند آن یارانه را دریافت می‌کنند. برای سال ۹۷ این مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بود که ما به نمایندگی از احزاب از وزارت کشور تشکر کردیم و گفتیم که ما این مبلغ را دریافت نمی‌کنیم؛ چرا که این مبلغ کمکی به احزاب نخواهد کرد و از وزارت کشور درخواست کردیم که تلاش کند در روزهای پایان سال این مبلغ را افزایش دهد. واقعاً با ۷۰۰ میلیون تومان نمی‌توان برای احزاب کاری کرد.

وی تصریح کرد: برای سال آینده مبلغ ۱۵ میلیارد تومان مورد نظر است که آقای کواکبیان در این خصوص در مجلس تاکیداتی داشتند. برخی سعی کردند این عدد را کاهش دهند که آقای کواکبیان در مجلس تاکید کرد که این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیست و ۱۵ میلیارد تومان است. در راستای همکاری بین احزاب و گروه‌ها با وجود محدودیت‌ها کارهای خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد ما افتتاح شعبات خانه احزاب یا دریافت مبلغی جزئی نبود. بلکه بزرگترین دستاورد ما وحدت و همدلی و دوستی بود که بین احزاب شکل گرفت. ما یاد گرفتیم بتوانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و بتوانیم بر مسائلی که به تفکر ما نزدیک نیست هم اندیشی کنیم از دیگر رفت و آمدهای ما پرداختن به مسائل حقوقی بود که توجه به این موضوع می‌تواند راه را برای فعالیت خوب سیاسی باز کنید.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها