کد خبر: 533962
تاریخ انتشار :

گزارش «الاخبار» از اقدام اخیر ترامپ علیه سپاه؛

رقابت بین دو گروه در کاخ سفید بر سر ایران / دولت ترامپ راه جنگ با تهران را در پیش گرفته؟

رقابت بین دو گروه در کاخ سفید بر سر ایران / دولت ترامپ راه جنگ با تهران را در پیش گرفته؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رقابت بین دو گروه در کاخ سفید بر سر ایران / دولت ترامپ راه جنگ با ایران را در پیش گرفته؟

به گزارش نامه نیوز، الاخبار چاپ بیروت نوشت: رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد تصمیم خود در مورد قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را به استراتژی تحریمهای شدید علیه ایران ارتباط دهد. در همین رابطه، دولت ترامپ مدعی شد که به دلیل حمایت ایران از فعالیتهای تروریستی، به فشارهای مالی خود علیه این کشور ادامه می دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: طرفداران استراتژی تحریم، از تجربه دولت سابق آمریکا در دوران ریاست ریگان و در ارتباط با شوروی، الهام می گیرند، که مبتنی بر جنگهای نیابتی مانند جنگ افغانستان، تحریمهای اقتصادی شدید و جنگ تبلیغاتی و روانی بود، که منجر به تسریع در روند فروپاشی شوروی شد. این گروه معتقدند که تکیه بر این استراتژی در قبال ایران نیز به نتایج مشابهی می انجامد، یا حداقل این کشور را وادار به پذیرفتن شروط 12 گانه آمریکا می کند. این استراتژی را می توان«پیروزی بدون جنگ مستقیم» نامید.

جریان دیگری که ارتباط نزدیکتری با اسرائیل دارد و از برجسته ترین طرفداران آن، مایک پنیس و جان بولتون هستند، اعتقاد به ضرورت جنگ دارند. این افراد معتقدند فضای بین المللی کنونی تفاوت اساسی با دوران مقابله آمریکا با جماهیر شوروی دارد و تعداد چالشهای پیش روی ایالات متحده افزایش یافته و در این میان اولویت آمریکا باید مقابله با چین و روسیه و تلاش برای بازپس گیری سیطره بر آمریکای لاتین باشد.

بدین معنا، تمرکز آمریکا بر خاورمیانه کاهش نسبی داشته است و در این شرایط، از نظر نمایندگان ائتلاف اونجلیست های صهیونیست و سایر نئوکان ها، نباید به ایران اجازه پر کردن خلأ حاصل از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از منطقه داده شود.

اگر از دیدگاه این ائتلاف عقیدتی در آمریکا نگاهی به نقشه منطقه بیفکنیم، در می یابیم که ایالات متحده نسبت به نابودی دولتهای مثل عراق، لیبی و سوریه اقدام کرده است و برای تحقق هدف خود، بهانه مبارزه با تروریسم و حامیان آن را پیش کشیده است. در این میان، یک دولت سالم-یعنی ایران- باقی مانده است که نفوذ آن روز به روز در حال گسترش است؛ از این رو، باید آن را منبع تمام شرارتها در جهان بنامند.

این گروه معتقدند که تنها، قدرت نظامی می تواند موجب تضعیف ایران شود؛ به همین دلیل، حتی مانع از عقب نشینی جزئی آمریکا از منطقه شدند. به قدرت رسیدن ترامپ موجب ظهور نوع جدیدی از فاشیسم سفید شد. طی قرن بیستم، جنگ بعنوان تابع جریان فاشیسم اتفاق افتاد. اما آیا دولت ترامپ وارد ماجراجویی جنگ می شود؟ قطعا اگر آمریکا به این گزینه ورود کند، باعث ایجاد شرایط هولناکی می شود که خود از تخمین زدن حجم و اندازه آن، عاجز است.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها