کد خبر: 534097
تاریخ انتشار :

واکنش بازار طلا به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی/ خریداران، فروشنده شدند! +جدول

واکنش بازار طلا به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی/ خریداران، فروشنده شدند! +جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هر چند برخی از فعالان بازار طلا و سکه علت بالا رفتن یکباره قیمت طلا و ارز در روز بیستم فروردین ماه را افزایش تقاضای خرید سکه به دلیل ورود به ماه شعبان و مراسم عقد و عروسی عنوان می‌کنند، اما رییس اتحادیه طلا و جواهر جو روانی خبر قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی را علت اصلی این رشد قیمتی عنوان می کند.

روز شنبه ۱۷ فروردین بعد از پایان تعطیلات نوروزی، سکه بهار آزادی طرح جدید، ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین سکه طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه کامل و نیم سکه و ربع سکه تا روز نوزدهم تغییری نکرد و به ناگاه روز نوزده فروردین قیمت‌ها افزایش یافت. در این روز سکه تمام طرح جدید به کانال ۵ میلیون وارد شد و در بازار تا ۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، در حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در روز نوزدهم فروردین، قیمت نیم سکه به ۲ و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با نرخ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که تا روز گذشته آن، ربع سکه تا روز گذشته ۱ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان بعه فروش می‌رسید.

پس از انتشار خبر قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی قیمت‌ها تغییر کرد و سکه تمام طرح جدید در اولین ساعات روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله شد؛ یعنی بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به اول هفته!

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در این باره می‌گوید: از صبح روز ۲۰ فروردین بازار طلا و جواهر تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفت و خبر قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی باعث شد بازار طلا دچار شوک شده و این هیجان قیمت‌ طلا و ارز را صعودی کرد.

او می‌گوید: ۲۰ فروردین ماه قیمت طلا و سکه به بالاترین نرخ خود طی چند ماه گذشته رسید و همه در بازار خریدار بودند، اما این التهابات تا ساعت ۲ بعد از ظهر به پایان رسید و از ساعت ۱۴ همه افرادی که خریدار بودند به یکباره فروشنده شدند و قیمت‌ها پایین آمد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: نرخ سکه در روز ۲۰ فروردین به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید، اما هم اکنون ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در این روز تا ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافت و قیمت دلار نیز به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید، اما هم اکنون ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

واکنش بازار طلا به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها