کد خبر: 534344
تاریخ انتشار :

 مصرف خودسرانه دارو در حوزه کودکان مطلقا ممنوع

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بشیر خالقی درباره مصرف خودسرانه دارو در کشور،گفت: فروش دارو تنها با تشخیص پزشک و نسخه قانونی بویژه در حوزه کودکان باید در اختیار مصرف کنندگان قراربگیرد و از همین رو بویژه فروش خودسرانه دارو در حوزه کودکان نه تنها موجبات سلامت کودکی را مهیا نمی کند بلکه می تواند طول درمان را نیز افزایش دهد.
دوز دارو تنها بر طبق شرایط بیمار تعیین می‌شود
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوزهای تعیین شده دارو توسط پزشک بر مبنای شرایط بیمار تعیین می شود بنابراین نباید دارو بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و جسمانی کودک تعیین شود.
خالقی افرود: طی پروسه بیماری نیازمند بررسی شرایط بیمار در طول درمان است بنابراین یکی از راهکارهای اساسی که می بایست جهت مصرف دارو مدنظر قرار بگیرد، این است که راهنمایی بالینی در حوزه بهداشت و درمان در کنار طرح پزشک خانواده با برنامه ریزی اصولی اجرایی و هدفمند شود.
اجرای راهنمایی بالینی و طرح پزشک خانواده دو پادزهر کاهش هزینه های جاری درمان
وی با بیان اینکه راهنمایی بالینی و پزشک خانواده دو پادزهر اساسی هستند که قابیلت کاهش هزینه های جاری در حوزه سلامت را دارند تصریح کرد: نباید اجازه داد، هزینه های حوزه بهداشت و درمان در سیکل غیر کاربردی قرار بگیرد زیرا این امر موجب می شود، مشکلات کنونی بیمه ها با بیمارستان و مراکز درمانی مرتفع نشود.
مصرف خودسرانه دارو در حوزه کودکان مطلقا ممنوع است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو در حوزه کودکان مطلقا ممنوع است یادآورشد: فروش داروهای بدون نسخه در حوزه کودکان ،سلامت کودکان را به شدت به خطر می اندازد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها