کد خبر: 534438
تاریخ انتشار :

احتمال سیلاب در یزد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «محمدرضا شیرغلامی» با بیان این که سامانه بارشی که از روز گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده تا عصر امروز یکشنبه نیز فعال خواهد بود، اظهار کرد: بارش‌ها در شهرستان بافق، بهاباد و ارتفاعات شیرکوه در شهرستان‌های تفت و مهریز از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به این که همچنان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد، افزود: طی امروز و فردا دوشنبه ۲۶ فروردین ماه وزش باد نسبتاً شدید برای استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: کاهش موقت ۴ تا ۷ درجه‌ای دما از امروز یک شنبه ۲۵ فروردین ماه تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول در پایان به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته استان اشاره و بیان کرد: کرخنگان با ۵۵.۵ میلی متر و چاهک با ۳۶ میلی متر بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته را داشته‌اند و از ایستگاه‌های طزرجان و منشاد ۳۰ میلی‌متر و از ده‌بالا ۲۲.۵ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

به گفته شیرغلامی، میزان بارندگی شب گذشته تا صبح امروز یزد نیز ۸.۵ میلی‌متر بوده است.

فرماندار بافق نیز با تاکید بر لزوم رعایت اقدامات احتیاطی از سوی شهروندان به دنبال بارش‌های قابل توجه شهرستان از شب گذشته تاکنون، گفت: تابحال خسارتی به محدوده جغرافیایی بافق وارد نشده است.

«محمد زاده‌رحمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش‌های اخیر در این شهرستان، اظهار کرد: بر طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، از عصر امروز یکشنبه شاهد کاهش شدت بارش‌ها در این شهرستان خواهیم بود اما این سامانه بارشی به صورت پراکنده تا فردا صبح نیز همچنان فعال خواهد بود.

وی با بیان این که بارش‌ها در محدوده جغرافیایی ۱۰ هزار کیلومترمربعی شهرستان و در مناطق مختلف با شدت و ضعف بوده است، افزود: در نواحی کوهستانی شهرستان، شدت بارش باران بیشتر بوده که در شهر بافق هم از سحرگاه امروز، شدت یافته است.

فرماندار گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، تاکنون مشکلی برای عبور و مرور در داخل محدوده شهر ایجاد نشده است.

زاده‌رحمانی با بیان این که در محدوده راه‌های مواصلاتی برون شهری تردد جریان دارد، خاطر نشان کرد: این بارش‌ها تاکنون خسارتی نداشته و با تلاش ستاد بحران، مشکلی نیز برای شهروندان و شهر ایجاد نشده است.

وی با اشاره به زحمات شهرداری به همراه شرکت‌های صنعتی و معدنی در کنترل وضعیت ایجاد شده، تصریح کرد: در برخی از خیابان‌های اصلی شاهد قطع چند دقیقه‌ای برق بودیم که با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشکل برطرف شد.

این مسئول در پایان نیز از شهروندان خواست همچنان تدابیر و اقدامات احتیاطی را رعایت کنند تا مشکلی بروز نکند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها