کد خبر: 534567
تاریخ انتشار :

اخطار شدیداللحن نمایندگان به روحانی/ هزینه ابقای پوری حسینی برای دولت چیست؟ + اسناد

اخطار شدیداللحن نمایندگان به روحانی/ هزینه ابقای پوری حسینی برای دولت چیست؟ + اسناد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هشدار شدیداللحن نمایندگان به روحانی/ هزینه حضور پوری حسینی برای دولت چیست؟ +اسناد

به گزارش نامه نیوز، سازمان خصوصی سازی کشور و رئیس پرحاشیه آن این روزها در صدر اخبار قرار دارند. ماجرای واگذاری هپکو و نیشکر هفت تپه گرفته تا واگذاری آلومینیوم المهدی و هزمزال و ماشین سازی تبریز؛ همگی مواردی بودند که باعث شد بارها و بارها نام سازمان خصوصی سازی و ابهامات موجود در آن به افکار عمومی کشیده شود.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات درباره عملکرد سازمان خصوصی گفته بود: «در واگذاری‌ها تخلفات عدیده مشاهده شده است. ارزش واقعی شرکت نفت کرمانشاه ۶۱۷ میلیارد تومان بود که ۱۹۹ میلیارد تومان یعنی کمتر از یک سوم ارزش واقعی واگذار شده است. شرکت‌های آلومینیم المهدی و هرمزال ۹۱۴ میلیارد تومان واگذار شده است در حالی که بعد از واگذاری ۳۴۶ میلیارد تومان جدید از دارایی‌ها و ارزش واقعی آن کشف شد که در واگذاری لحاظ نشده بود. همچنین در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نیز تخلف عدیده و جدی مشاهده می‌شود؛ ارزش واقعی این شرکت ۴ هزار میلیارد تومان بود، اما به متقاضی ۱۸۵۰ میلیارد تومان دادند. ماشین سازی تبریز در سال ۹۴، ۶۱۱ میلیارد تومان ارزش گذاری شد، در واگذاری‌ها هر شش ماه باید شرکت‌ها ارزش گذاری شوند چرا که ارزش آن تغییر می‌کند، اما سال ۹۶ این شرکت با همان مبلغ سال ۹۴ واگذار شد.»

تخلفات و ابهامات موجود در روند واگذرای‌ها باعث شده بود نمایندگان به دنبال برکناری میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی باشند. در مجلس گذشته احمد توکلی اسناد مختلفی از واگذاری آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال منتشر کرده بود و خواهان رسیدگی به موضوع شد. نمایندگان مجلس دهم در موارد مختلف به خاطر نحوه واگذاری‌ها به وزیر اقتصاد تذکر داده بودند و نتیجه‌ای نگرفته بودند.

روز گذشته احمد علیرضابیگی نماینده تبریز به رویداد۲۴ گفته بود وزیر اقتصاد پیش از گرفتن رای اعتماد قول داد پوری حسینی را برکنار کند اما به نظر می‌رسد زور دژپسند به رئیس سازمان خصوصی نمی‌رسد چون او قبلا رئیس ستاد روحانی بوده است.

نمایندگان مجلس در آخرین اقدام نامه‌ای شدیداللحن خطاب به رئیس جمهور و معاون اول تهیه کرده‌اند که در آن گفته شده «بزرگترین فساد اقتصادی در دولت روحانی تحت عنوان خصوصی رخ داده است.»

در تذکر نمایندگان مجلس از «خسارت ده‌ها هزار میلیاردی پوری حسینی» سخن گفته شده و تهیه‌کنندگان آن از واژه «غارت اموال ملت» استفاده کرده‌اند.

به نظر می‌رسد هزینه حضور پوری حسینی در دولت، بیشتر آن چیزی است که تصور می‌شود؛ چه اینکه در تذکر شدید نمایندگان، نام اعضای هر سه فراکسیون مجلس اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیده می‌شود. در میان امضاها، اسامی چهره‌های اصولگرا همچون عامر کعبی، محمدمهدی زاهدی ابوالفضل ابرترابی، احمد سالک، احد آزادیخواه، سید کاظم دلخوش و همچنین اصلاح‌طلبانی مانند علیرضا محجوب، جلال محمودزاده و نورمحمد تربتی نژاد دیده می‌شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص برکناری پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی به رییس جمهور تذکر دادند و برابر ماده۲۰۸ ایین نامه داخلی مجلس تذکر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی قرائت کردند.

در تذکر مجلس یه رییس جمهور آمده است؛ با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع الخروج شدن میرعلی اشرف پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی ساز،ی علت ممانعت شما و اقای جهانگیری از عزل ایشان چیست؟

تلاش برای برکناری پوری حسینی/ مجلس به رئیس جمهور تذکر داد +اسناد

تلاش برای برکناری پوری حسینی/ مجلس به رئیس جمهور تذکر داد +اسناد

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها