کد خبر: 534598
تاریخ انتشار :

خطر رانش زمین در کمین الموت و طارم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدیرکل مدیریت بحران استان با اعلام اینکه منطقه الموت در معرض خطر رانش زمین قرار دارد، گفت: در سال جاری در پی بارندگی‌های قابل‌توجه در استان، مناطق کوهستانی بالأخص الموت‌های شرقی و غربی و طارم مستعد پدیده رانش شده که شاهد رخداد چندین مورد رانش نیز در آن‌ها بودیم.
قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان اظهارکرد: استان قزوین یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور بوده که 25 نوع بلای طبیعی و انسان‌ ساخت را تجربه کرده است.
وی ادامه داد: رانش زمین یکی از بلایای طبیعی است که در مناطق کوهستانی و شیب‌دار رخ داده و از مهم‌ترین عوامل ایجاد آن، لغزندگی خاک و سنگ، انجام پروژه‌های عمرانی، زلزله و بارندگی شدید است.
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: در سال‌جاری در پی بارندگی‌های قابل‌توجه در استان، مناطق کوهستانی بالأخص الموت‌های شرقی و غربی و طارم مستعد پدیده رانش شده که شاهد رخداد چندین مورد رانش نیز در آن‌ها بودیم.
مهدیخانی یادآور شد: ساکنان مناطق در معرض خطر می‌بایست موارد احتیاطی را رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب‌های خاکی و سنگی و ریزش‌های کم که نشانه‌های اولیه رانش زمین هستند، مراتب را سریعاً به مقامات مسئول اطلاع دهند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها