کد خبر: 537876
تاریخ انتشار :

رصد ویژه رسانه‌ها/ ۲۳ اردیبهشت ۹۷

تماس توئیتری حسن روحانی با دونالد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

تماس توئیتری حسن روحانی با دونالد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهرشاد ایمانی، نامه‌نیوز: امروز رسانه‌ها موضوع واحدی را دنبال نکردند زیرا احتمالا یک عنوان خبری آنقدر مهم‌ نبود که رسانه‌های مختلف را به یک اجماع برساند اما من تلاش خود را می‌کنم تا برای شما عناوین مهم‌ترین خبرهای امروز را ارائه کنم. برای روزنامه‌ها موضوع ضیافت افطار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی جالب توجه بود و هنوز اظهار نظرها به این ضیافت ادامه دارد. همچنین نباید از موضوع دخواست ترامپ برای تماس تلفنی با ایرانی‌ها غافل شد زیرا تحلیلگران سیاسی و روزنامه‌نگارها هنوز به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. البته صبح امروز و در میان انبوه خبرها و تحلیل‌های سیاسی اقتصادی، فوت بهنام صفوی، خواننده مطرح پاپ رسانه‌ها را به تسخیر خود درآورد که مشروح این اخبار را در ادامه این مطلب می‌خوانید.

درگذشت بهنام صوفوی

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

فوت بهنام صفوی خبری بود که تقریبا تمام خبرگزاری‌های داخلی به آن پرداختند. بهنام صفوی جزو مطرح‌ترین خوانندگان پاپ داخلی به‌شمار می‌آید و طرفداران خاص خود را دارد. او از سال۱۳۹۲ دچار ضایعه مغز شد که با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیرماه۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی سختی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل در ایران بسیار بهتر شد و حتی آلبوم جدید خودش به نام(معجزه) را هم منتشر کرد و کنسرت‌ها و اجراهای زیادی را هم برگزار کرد. همچنین چندین تک‌آهنگ را هم بعد از عمل خود منتشر کرد ولی در سال۱۳۹۶ دوباره بیماری بهنام صفوی تشدید شد و این‌بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پرفسور سمیعی در بیمارستانINI هانوفر آلمان تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت. بهنام صفوی بعد از عمل جراحی خود در آلمان به ایران بازگشت اما در نهایت صبح امروز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

شريعتمداری خطاب به روحانی: چرا برای تصدی پست ریاست جمهوری نامزد شدید

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

حسن روحاني دو شب پيش در جمع تعدادي از فعالان سياسي گفته بود: «اگر درباره سیاست خارجی، فرهنگ یا فضای مجازی از دولت سؤال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور از دولت مطالبه داشت». اين سخنان واكنش‌هاي زيادي را با خود به همراه داشت. حسين شريعتمداري هم در اين خصوص در بخش «نكته» روزنامه كيهان در انتقاد به حسن روحاني كه گفته نوشته است: «انتظار این بود -و هنوز هم هست- که آقای رئیس جمهور به جای کلی‌گویی، دقیقا می‌فرمودند که کدام اقدام را برای حل کدام مشکل انجام داده و یا در دست اقدام داشته‌اند که نبود اختیارات لازم مانع از انجام آن شده است؟!... جناب روحانی در تمامی طول چهل سال گذشته یکی از مسئولان بلند‌پایه نظام بوده‌اند، بنابراین نمی‌توانند ادعا کنند که از ساز و کارهای قانونی جمهوری اسلامی ایران بی‌خبر بوده‌اند و سؤال این است که وقتی می‌دانستید رئیس‌جمهور -به قول خودتان- برای انجام وظایفی که قانون اساسی بر عهده او گذارده است، اختیارات لازم و کافی ندارد! چرا برای تصدی پست ریاست‌جمهوری نامزد شدید؟!»

تماس توئيتری ترامپ و روحانی

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

موضوع درخواست ترامپ مبني بر تماس تلفني با ايران و شماره‌دادن او به سوئيس همچنان محل بحث شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌هاست. عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد این موضوع را در قالب دیگری دیده است و گفته است که روحانی و ترامپ با یکدیگر ارتباط توئیتری داشته باشند. او نوشته است: «من فکر نمی‌کنم هیچ تماسی با ترامپ مفید باشد. دلیلش این است که حرف‌زدن و مکالمه کردن با گفت‌وگوی سیاسی تفاوت دارد. به نظرم، برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفت‌وگوی رو در رو در اتاق‌های بسته نیست، توییتر بهترین وسیله است. حضور در چنین گفت‌وگویی هم برای ایران هیچ هزینه‌ای ندارد».

انتقاد تند «جمهوری اسلامی» به صداوسیما

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت که اشکالات محتوایی تلویزیون ر نباید در قمار برنده باش خلاصه کرد. او مشکلات موجود در محتوای رسانه ملی را از آگهی‌های بازرگانی تا مجموعه‌های تلویزیونی دانست و نوشت: «از مجموعه‌های تلویزیونی، تأسف‌بارتر بعضی برنامه‌های ویژه شب‌های ماه مبارک است. در بعضی از این برنامه‌ها به بهانه ایجاد فضای شاد، مطالبی گفته می‌شود و افرادی مطرح می‌شوند که نه آن مطالب، آموزنده هستند و نه این افراد می‌توانند الگو باشند. با این برنامه‌ها که وقت زیادی از مردم صرف آنها می‌شود، اگر محتوای درستی داشته باشند، می‌توان قدم‌های بزرگی در جهت ترویج ارزش‌ها و اصول و گسترش معنویت در جامعه برداشت ولی صدافسوس که رسانه ملی این فرصت بسیار مهم را ضایع می‌کند و گاهی فرصت را به تهدید تبدیل می‌نماید». او در ادامه یادداشت خود به ذکر یک مصداق از نابسمانی معنایی در برنامه‌های صداوسیما اشاره کرد: «برای آنکه این ادعا قدری مصداقی شود، به برنامه «این‌ شب‌ها» اشاره‌ای می‌کنم که در سال‌های گذشته تا حدودی برنامه قابل قبولی بود و اشکالات کمتری داشت ولی یک قسمت از این برنامه را که به صورت اتفاقی در شب یکشنبه 22اردیبهشت دیدم، بسیار نگران‌کننده بود. برای مجری جوان برنامه و مهمان او به‌عنوان شهروندان ایرانی احترام قائل هستم ولی اولا به انتخاب موضوع برنامه توسط مجری که درصدد بود انقلاب اسلامی را به تأیید قرآن برساند و ثانیا به مهمان معمم و خوش‌صدای برنامه که تلاش می‌کرد سلمان فارسی و قوم او یعنی ما ایرانی‌ها را قوم برگزیده نهائی خدا جلوه دهد، اعتراض دارم». صداوسیما چندی است که با مورد انتقاد علما و شخیصت‌های مطرح کشور قرار دارد. این انتقادها از زمانی شدت گرفت که رهبر انقلاب در سخنرانی خود بخت‌آزمایی‌های موجود در رسانه ملی را نادرست دانست. هرچند که صداوسیما با آنکه دستور رهبری بر جمع‌کردن برنامه‌های شبهه‌دار وجود دارد، اقدام عاجلی انجام نداده است و گویا تمایل ندارد منویات مقام معظم رهبری را به‌طور کامل اجرا کند.

دكتری رئيس‌جمهور زير سوال

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

روزنامه کیهان در بخش خبر ویژه امروز خود از تبرئه نشریه 9دی از اتهام سرقت علمي خبر داد و نوشت: «دوسال قبل هفته‌نامه 9 دی طی شش شماره(287 تا 293) در تاریخ15 مهر96 تا 4آذر96 گزارش‌های مستندی را با عنوان گزارش یک سرقت علمی، بررسی علمی اسناد به دست آمده در موضوع دکتری حسن روحانی که انعکاس گوشه‌ای از یافته‌های گروه بررسی اصالت رساله دکتری آقای روحانی بود، منتشر کرد. این گزارش، حاصل تلاش جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان برترین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور بود. به‌دنبال انتشار این گزارش، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن کذب دانستن مستندات 9دی، با استناد به بندهای8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی، گزارش 9دی را مصداق افترا و نشر اکاذیب دانست و از دادگاه ویژه روحانیت خواستار مجازات مدیر مسئول این هفته‌نامه شد. پس از این شکایت، مدیرمسئول هفته‌نامه 9دی از سال96 طی چند نوبت بازپرسی شد و در نهایت، دادگاه حمید رسایی در بهمن‌ماه سال97 برگزار شد. در این دادگاه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مدیر مسئول هفته‌نامه 9دی طی لایحه 200صفحه‌ای، با ارائه کلیه مستندات علمی و کار کارشناسی صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه، به دفاع کامل از مطالب منتشر شده در خصوص سرقت علمی و تقلب صورت گرفته در پایان نامه دکتری مذکور پرداخت. این روند در نهایت رأی تبرئه مدیر مسئول 9 دی را توسط هیئت منصفه و قاضی دادگاه به دنبال داشت». كيهان نوشته است كه با وجود اعتراض رياست‌جمهوري به حكم بدوي، حكم در مرحله تجديدنظر تأييد و حكم برائت قطعي شد.

حكم برائت نشريه 9دي يك موضوع ديگر را مجدد مطرح مي‌كند اينكه آيا معناي مخالف حكم برائت نشريه 9دي مخدوش بودن رساله دكتري حسن روحاني است؟ ظاهرا با اين حكم مي‌توان درسافت كه مستندات 9دي درست بوده و مشكلاتي در دكتري رئيس جمهور وجود دارد؟

کودتای اقتصادی در ایران

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

روزنامه آرمان در شماره امروز خود با دکتر حسین راغفر، اقتصاد‌دان و استاددانشگاه الزهرا گفت‌وگو کرده است. موضوع این گفت‌وگو به وضعیت اقتصادی این روزهای ایران اختصاص دارد و راغفر بازهم بر موضع پیشین خود یعنی کودتای اقتصادی تأکید کرده و گفته است: «در گذشته من از عبارت کودتای اقتصادی درباره نارضایتی اجتماعی صحبت کردم و امروز نیز معتقد هستم این وضعیت همچنان ادامه دارد؛ از دی‌ماه سال96 آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. در طول تاریخ ایران در هیچ‌ مقطعی ارزش پول ملی مانند امروز کاهش پیدا نکرده است. ارزش پول ملی در شرایط کنونی به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است. یکی از نظریه‌پردازان اقتصادی عنوان می‌کند که اگر قصد دارید یک نظام سیاسی را منفعل کنید هیچ‌راهی بهتر از کاهش ارزش پول ملی آن کشور نیست. تشخیص این اتفاق نیز به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و تنها اهل فن می‌توانند این مساله را مشاهده کنند. این کاهش به‌صورت تدریجی صورت می‌گیرد و مرحله‌به‌مرحله به پیش می‌رود».

چندی پیش که این کارشناس اقتصادی کودتای اقتصادی را مطرح کرد، موجی از انتقادها و واکنش‌ها به راه افتاد اما او همچنان بر این موضوع تأکید می‌کند اما راغفر مشخص نکرده که مشخصا چه گروه یا افرادی اقدام به کودتای اقتصادی کرده‌اند.

حمله خرابکارانه علت انفجار در بندر فجیره است؟

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

وقوع انفجار‌های قوی در بندر فجیره امارات متحده عربی نیز در رسانه‌های امروز دیده شد. روزنامه جوان در این خصوص این اتفاق نوشت: «در اثر این انفجارها، حدود هفت تا ۱۰نفتکش دچار آتش‌سوزی شدند و هواپیما‌های امریکایی و فرانسوی بر فراز این بندر به پرواز در‌آمدند. برخی منابع نیز از معلق شدن پرواز‌های غیر‌نظامی در این منطقه خبر دادند. هنوز ساعتی از خبر انفجار نفتکش‌ها نگذشته بود که شیخ‌نشین الفجیره وقوع انفجار‌ها را منکر شد، ولی حوالی غروب دیروز، دولت امارات ضمن تأیید این خبر اعلام کرد چهار فروند کشتی تجاری آن کشور در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای هدف حمله خرابکارانه قرار گرفته که البته مدعی شده خسارت زیادی به این نفتکش‌ها وارد نشده و کسی هم آسیب ندیده است».

کارتون روز

همشهری، نوید شریفی.

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

عکس روز

برداشت گل محمدی در روستای «الله رودبار» از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است./ عکس: تسنیم، نگین نصیرایی

تماس توئیتیری حسن روحانی با دوانلد ترامپ/ دوره تلفن و این حرف‌ها گذشته است!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها