کد خبر: 537936
تاریخ انتشار :

قیمت مرغ به ۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۱۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.
وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در روز‌های اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند نزولی قیمت مرغ در هفته‌های گذشته و زیان چشمگیر مرغداران، پیش‌بینی می‌شود که در ماه آتی با کمبود عرضه و افزایش قیمت در بازار روبرو شویم.
حجت با اشاره به اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان حداقل ۳ هزار تومانی روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به کاهش نقدینگی مرغداران پیش‌بینی می‌شود که جوجه‌ریزی نسبت به ماه‌های اخیر کاهش محسوسی داشته باشد، اما هم اکنون نمی‌توان آماری در این زمینه اعلام کرد.
این مقام مسئول میزان جوجه‌ریزی در ایام عادی سال را ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: طبق روال همه‌ساله به سبب کشش تقاضا در ماه رمضان ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌ها صورت گرفته است که در نهایت عدم همخوانی عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت مرغ با کاهش محسوسی در بازار روبرو شود.
این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته میان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ مد نظر وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود تا با خرید و ذخیره سازی مرغ از سوی پشتیبانی امور دام بازار به تعادل برسد.
وی ادامه داد: اگر نرخ واقعی مد نظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید هر چه سریع‌تر از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، مرغداران به سبب کمبود نقدینگی ناچارند با ظرفیت ناقص به کار خود ادامه دهند چرا که فروشنده‌های نهاده‌های دامی قبل از تحویل بار، وجه آن را دریافت می‌کنند.
عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، اظهار کرد: اگرچه قیمت کنجاله سویا نسبت به هفته‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب خود اختلاف یک هزار و ۷۰۰ تومانی دارد که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید دامن می‌زند.
حجت در پایان نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ۳۰۰ و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها