کد خبر: 537993
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با نامه‌نیوز مطرح شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: ادعاهای آمریکا طبل تو خالی است/ آمریکا تسلیم ما می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اقدامات تازه آمریکا در منطقه و پس از آن رخ داد که آمریکا تحریم‌های یک‌جانبه خود را آغاز کرد. امروز نیز خبری منتشر شد که آمریکا قصد دارد 120هزار نیرو را برای مقابله با ایران به خاورمیانه اعزام کند. تمام این فعل و انفعالات نشان از آن دارد که مناقشه ایران و آمریکا بالا گرفته است اما باید دید که تهدیدها و ادعاهای آمریکا تا چه حد واقعی است.

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی باور دارد که تهدیدها و ادعاهای آمریکا را نباید جدی گرفت و هیچ اتفاقی در آینده رخ نخواهد و جای نگرانی نیست. او درباره اقدامات تازه آمریکا در منطقه و انفجار بندر فجیره به «نامه‌نیوز» گفت: «ما می‌دانیم که ادعاهای آمریکا طبل تو خالی است و جدی نیست. آمریکا در پی اقدامات اخیر خود می‌خواهد یک جنگ روانی راه بیندازد و تلاش می‌کند که بر مسئولان جمهوری اسلامی خواسته خود یعنی مذاکره را تحمیل کند. اخیرا نیز با ادعای نقش داشتن ایران در انفجاربندر فجیره همین هدف را دنبال می‌کند و خود آمریکا و تمام کشورهای دنیا هم می‌دانند که اتفاق فجیره هیچ ارتباطی به ایران ندارد. هرچند این ادعای کاملا نادرست مورد استقبال عموم کشورهای دنیا قرار نگرفت و جز چندکشور عرب منطقه و رژیم صهیونیستی کسی از آن استقبال نکرد. ما تصور می‌کنیم که انفجار فجیره زیر سر آمریکا و اسرائیل است و حتی آنها در این موضوع با خود امارات هم هماهنگی نداشتند. به طور کلی باور دارم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و جای نگرانی نیست».

این نماینده مجلس درباره رویکردهای دوگان آمریکا اظهار کرد: «رویکردهای دوگانه آمریکا به خصوص شخص ترامپ هم ذیل همان خواسته مذاکره با ایران سنجیده می‌شود. وقتی ترامپ آمریکا را از برجام خارج کرد، سعی می‌کرد که باب جدیدی از گفت‌وگو را با ایران باز کند اما خود را ناکام دید و فاز جدیدی را آغاز کرد. او اکنون با سیاست رعب و وحشت و لشگرکشی به منطقه مترصد تحت فشار قراردادن ایران است تا امیال خود را به کرسی بنشاند».

رضایی در انتها یادآور شد: «جمهوری اسلامی ایران سیاستش این است که در صورت عدم اقدام عملی در اجرای برجام از سوی اروپایی‌ها، سطح تعهدات خود را کاهش دهد. این سیاست حتما اثربخش خواهد بود و طرف مقابل را تسلیم می‌کند. گرچه ممکن است تنش‌هایی ایجاد شود اما تردید نکنید که به سرعت فروکش می‌کند و منطق ایران حاکم می‌شود زیرا مواضع ایران قانونی، اخلاقی و منطقی است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها