کد خبر: 538057
تاریخ انتشار :

خودروهای فروش فوری چه زمانی به دست مردم می‌رسد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزها بحث بر سر بدعهدی خودروسازان و عدم تحویل فروش فوری خودروها آن قدر بالا گرفته که خودروسازان به‌طور غیررسمی اعلام کرده‌اند که هفته آینده موج جدیدی از خودروها به بازار عرضه خواهد شد. در همین رابطه نمایندگان رسمی خودروسازان می‌گویند کمبود قطعه باعث شده تیراژ تولید خودروها به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند.
در همین رابطه مسئول یک نمایندگی خودرو در تهران درباره این پرسش که آیا تاکنون خودروهای فروش فوری با تحویل یک‌ماهه را به مردم تحویل داده‌اند؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: تمام خودروهای فروش فوری و با پیش‌شرط تحویل یک‌ماهه هنوز به دست مردم نرسیده است؛ آن طور که خودروسازان می‌گویند خودروهای ثبت نام‌شده افراد تولید شده اما به دلیل عدم وجود برخی قطعات در انبارها زمین‌گیر شده است.
او می‌افزاید: به نظر می‌رسد تا پایان این ماه برخی مدل‌ها همچون سمند، ۲۰۶ و ۴۰۵ به مردم تحویل داده شود اما بعید است این نوع مدل خودروها از سوی خودروسازان به‌زودی تحویل داده شود.
کمبود قطعه عامل تاخیر در تحویل خودروها
همچنین یک مقام مسئول در یکی از نمایندگی‌های مرکزی تهران هم می‌گوید که با اعمال تحریم‌های غرب صنایع کشور با برخی چالش‌ها مواجه شده‌اند. همین مسائل در صنعت خودروسازی هم باعث شده که خودروها با تاخیر به دست مشتریان برسد.
او اظهار می‌کند: در سال‌های گذشته هم برای تحویل خودروهای فروش فوری شاهد وقفه ۱۰ تا ۲۰ روز بوده‌ایم اما این بار شرایط کمی متفاوت است. حالا باید منتظر بمانیم تا خودروها تکمیل و به دست مشتری برسد.
به نظر می‌رسد کمبود قطعه خودروسازان باعث شده سرمایه بسیاری از مردم در انبارها خاک بخورد. آن طور که قطعه‌سازان می‌گویند در شرایط تحریمی حدود ۱۵۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد. کمبود قطعه نیز یکی از دلایلی است که باعث شده نمایندگی‌های خودرو نتوانند نیاز مشتری‌ها را به موقع اجابت کنند.
کدام مدل خودرو به مردم تحویل داده شد؟
حال سوالی که مطرح می‌شود این است که تکلیف مردم برای اخذ خودروهای فروش فوری چه زمانی مشخص می‌شود و خودروها چه زمانی به دست مردم می‌رسد؟
یک مسئول نمایندگی در یکی از مناطق شمالی تهران در پاسخ به پرسش مطرح‌شده به تجارت‌نیوز می‌گوید: افرادی که در فروش فوری خودروی سمند و ۴۰۵ ثبت نام کرده بودند، توانستند قبل از سال این خودرو را تحویل بگیرند. البته تعداد عرضه این مدل خودرو هم از سوی خودروسازان محدود بود.
او اظهار می‌کند: خودروسازان در تولید برخی مدل‌ها همچون ۲۰۶ با برخی چالش‌ها مواجه شدند. همین موضوع باعث شده که برخی مدل‌ها در انبار خودروسازان تا زمان رسیدن قطعه دپو بماند.
این مقام مسئول می‌افزاید: آن طور که خودروسازان اعلام کردند، قرار است خودروهای پیش‌فروش‌شده امسال از هفته آینده به خریداران تحویل داده شود.
اما آیا خودروسازان این بار می‌توانند با وجود حجم انبوهی از مشکلات، از پس تعهدات خودرویی خود برآیند یا فروش فوری خودروسازان هم سرنوشتی مشابه پیش‌فروش‌ها خواهد داشت؟
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها