کد خبر: 538365
تاریخ انتشار :

آيت‌الله علم‌الهدی: رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های ما است/ در برابر عربده‌كشی‌ها عقب‌نشينی نمی‌كنيم

آيت‌الله علم‌الهدی: رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های ما است/ در برابر عربده‌كشی‌ها عقب‌نشينی نمی‌كنيم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت: امروز مصادف است با رحلت حضرت خدیجه(س)، بانوی عزیز و عظیمی که در عرصه ایثارگری و مقامتش وجود مقدس پیغمبر توانستند پرچم این شریعت را برپا بدارند.

وی ادامه داد: شخصیت این بانوی با عظمت از لحظه اول بعثت پیغمبر به عنوان یک عامل قطعی در آرامش بخشی رسول خدا در توسعه دین و ترویج دین موثر بود. با همه لطماتی که بر پیغمبر در تبلیغ رسالت از طرف مشرکین وارد می‌شد و این خسارت‌ها عرصه خانواده پیغمبر را هدف قرار می‌داد خدیجه(س) در مقابل همه ناملایمات ایستاده بود.

وی افزود: وجود این شخصیت‌های برجسته و این الگوها در تاریخ اسلام تنها بیان محسنات آنها نیست که فقط تعریف کنیم بلکه برای سرمشق قرار دادن آنها است تا در زندگی دنبال آنها راه بیفتیم.

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: در شرایط امروز آمریکا بعد ۴۰ سال شکست وارد فاز جدید شده است و آرایش جنگی گرفته است. البته جنگ نظامی چیزی نیست که الان راه بیفتد برای اینکه ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا هم جنگ نظامی را در تحلیل‌های خود نمی‌بیند.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که امروز آمریکا به عنوان آرایش جنگی به آن دست زده دو کار می‌خواهد انجام دهد؛ عامل اول ایجاد فشارهای اقتصادی در تحریم نفت ایران و در معامله با مبادلات و منع تبادل ارز و پول است که پیش گرفته و در این فشار بی رحمانه می‌خواهد انقدر مردم را تحت قرار دهد که تسلیم شوند.

وی افزود: اما عامل دوم که آمریکا برای تسلیم ما در نظر گرفته ایجاد رعب و ترس است و عربده‌های امروز رییس جمهور آمریکا را ما ۴۰ سال تجریه کرده‌ایم. ما عادت کرده‌ایم و تا کنون مردم ما در برابر این عربده کشی ها عقب نشنی نکرده اند.

وی افزود: رهبری فرمودند اینکه امروز عربده‌های آمریکا در فضای مجازی زیاد شده دلیل بر ضعف آمریکا است. وقتی یک نفر با کسی دعوا می‌کند کی فحش می‌دهد؟ وقتی که نمی تواند او را بزند. هرچقدر صدایش را بیشتر کند نشان می‌دهد ضعیف تر است و عربده آمریکا دلالت بر ضعف آنها دارد و مهم این است که ما نترسیم. او فقط می‌خواهد ما وحشت کنیم و اراده ما سست شود.

وی ادامه داد: شما گاهی دیده‌اید که گربه‌ای موشی را تعقیب می‌کند؛ این موش تا قیافه گربه را دید در یک قدمی لانه‌اش میخکوب می‌شود. با یک قدم برداشتن وارد خانه اش می‌شود اما وقتی ترسید تسلیم می‌شود. رفتار آمریکا اینگونه است تا ما بترسیم. مدام می‌گویند مذاکره؛ مذاکره با آمریکا سر چه چیزی؟ یعنی آمریکا بگوید دیگر موشک نسازید و آنهایی را هم که ساخته‌اید جمع کنید.

علم الهدی گفت: برد موشک‌های ما حداقل ۲۰۰۰ کیلومتر است و هرچه آمریکا در منطقه ما نیرو دارد همه در تیررس موشک های ما است و و دردانه اش رژیم صهیونیستی هم در تیررس موشک‌های ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن‌چیزی که ما وظیفه داریم این است که نترسیم و بی‌منطق نیست که می‌گوییم نترسیم. ما ۴۰ سال تجربه داریم و امام گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. آن خدایی که ما را ۴۰ سال حفظ کرد ناتوان نشده است. الان هم ما همان خدا را داریم ولذا چرا بترسیم و هراس کنیم.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند در این جنگ آمریکا صددرصد شکست خورده است چرا که این جنگ نظامی نیست، این جنگ اقتصادی هم نیست؛ این جنگ جنگ اراده‌ها است و مار اراده‌ای قوی‌تر از آمریکا هستیم.

وی افزو: نه آمریکا و نه هیچ کدام از دشمنان ما در منطقه و دشمنان داخلی به ما نمی‌رسند چون تمام انگیزه آنها پای شکم و شهوت است اما ما به دنبال خدا هستیم و خدا از جان ما عزیزتر است. در جنگ احد کفار صدا می‎زدند و شعار می‌دادند ما بت «عزی» داریم و پیامبر گفت شما هم شعار دهید خدا مولای ما است و شما خدا ندارید. این وظیفه ما است که نترسیم و مقاومت کنیم.

علم الهدی گفت: مسئولین هم تکلیف دارند و در مقاوم‌سازی ما مکلف هستند تا مدیریت ها را بصورت جهادی انجام دهند. یعنی امروز در زندگی و معیشت جامعه مشکلاتی وجود دارد که به آمریکا مربوط نیست. این مشکل گرانی قابل توجیه نیست. اینکه عده‌ای سودجو به جان مردم بیفتند و کسی جلویشان را نگیرد.

وی ادامه داد: مسئولین بای با مدیریت این مشکلات را حل کرده و مردم را مقاوم کنند. این فشاری که بخش عمده آن مربوز به نابسامانی بازار است را از روی مردم بردارند.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها