کد خبر: 538426
تاریخ انتشار :

رژیم‌های لاغری را در ماه رمضان ادامه دهیم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره روزه داری و رژیم‌های کاهش و افزایش وزن در ماه رمضان اظهار کرد: افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند با ادامه دادن رژیم‌های غذایی خود، از ماه رمضان به عنوان فرصتی مناسب برای این کار استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: برای افرادی که رژیم لاغری آنها از پیش از ماه رمضان آغاز شده است باید 2 وعده غذایی در نظر گرفته شود تا کاهش وزن چشمگیر در آنها رخ ندهد؛ برای این کار بهتر است در طول این ماه تمام مواد غذایی وعده صبحانه، در وعده افطار مصرف شود، به همین منوال وعده ناهار را هم در وعده سحر استفاده کنیم، در ادامه وعده شام حذف می‌شود، اما اگر نیازی به این وعده غذایی داشتید زمان آن را بین افطار و سحر تقسیم کنید، مطمئن باشید بارعایت تمام نکات حتما کاهش وزن خواهید داشت.
رحمانی گفت: افرا‌د نباید فعالیت‌های فیزیکی روزانه خود را کم یا قطع کنند و مدام در حالت خواب آلودگی و بدون تحرک باشند. با بودن این شرایط فرد کاهش وزن پیدا نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن او هم می‌شود؛ تحقیقات نشان داده است که در این ماه اگر افراد طبق برنامه غذایی مناسبی پیش روند، حتما کاهش وزن 0/5 تا 6 کیلوگرمی خواهند داشت.
وی در ادامه افزود: در صورتی که این مسائل رعایت نشود و مقدار مواد غذای مصرفی و کالری زا بیش از حد معمول باشد فرد دچار اضافه وزن می‌شود. آن مواد حلیم و آش و شعله زرد و تمام مواد قندی است که برای زمان افطار مناسب نیستند و تنها پرکالری و چاق کننده هستند. از طرفی اگر فعالیت روزانه فرد کم و کمتر شود، موجب افزایش ساعات خواب و اختلال‌هایی در وزن فرد می‌شود.
متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی کالری زا را در این ماه محدود کنند و بیشتر سعی بر این داشته باشند که مواد غذایی مفید را در منوی غذایی خود قرار دهند و فعالیت بدنی را همچنان داشته باشند، اما افرادی که زیاد چاق نیستند و اضافه وزن ندارند، می‌توانند در این ماه فعالیت بدنی را کم ولی برنامه غذایی و خواب خود را تغییر ندهند.
رحمانی اظهار کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای ایجاد تعدیل متابولیک در بدن است و می‌توان چربی‌های مازاد که در طول سال در بدن جمع شده‌اند را با داشتن یک برنامه خوب از بین برد.
وی در آخر تاکید داشت: در زمان افطار باید ابتدا شیر گرم و خرما و سوپ و نان سبوس دار مصرف شود و در کنار آن‌ها حتما باید یک منبع پروتئین زا وجود داشته باشد، و هشت لیوان آب هم فراموش نشود و هر 2 ساعت یک بار مصرف شود. نوشیدنی‌های همچون نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار توصیه نمی‌شود. با مصرف نکردن مواد کالری زا همچون زولبیا بامیه و پلو و خورشت و آش و حلیم و مواد قندی و غیره می‌توان به دستگاه گوارش خود استراحت داد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها