کد خبر: 538437
تاریخ انتشار :

کارن‌باوئر هرگونه فشار بر مرکل برای استعفا را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی آنگرت کرامپ کارن‌باوئر، رهبر حزب حاکم دموکرات مسیحی گزارش اخیر شبکه بلومبرگ به نقل از دو فرد ناشناس مبنی بر اینکه وی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را تحت فشار قرار داده است تا بعد از انتخابات ۲۶ ماه مه استعفا دهد، رد کرد.
این سخنگو اعلام کرد: گزارش منتشر شده مبنی بر این‌که رهبر حزب دموکرات مسیحی صدراعظم آلمان را تحت فشار قرار داده است که بعد از انتخابات پارلمان اروپا استعفا دهد، تکذیب می‌شود.
از سوی دیگر گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که مرکل شاید چهارمین دوره صدراعظمی خود را تا پایان ادامه ندهد. این دوره در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد.
محافظه‌کاران حزب مرکل و همچنین سوسیال دموکرات‌ها، یکی از احزاب ائتلاف حاکم انتظار دارند در انتخابات پارلمانی پیش‌رو به موفقیت دست یابند.
براساس گزارش بلومبرگ دو منبع ناشناس اعلام کردند که کارن باوئر پیامی به مرکل ارسال کرده و خواستار استعفای وی شده و همچنین خواهان برگزاری نشست حزب در دوم ژوئن برای این اقدام شده است.
این در حالی است که چندی قبل، کارن‌باوئر در مصاحبه‌ای با روزنامه ولت آم زونتاگ گفت: صدراعظم و دولت برای یک دوره کامل انتخاب شده‌اند و شهروندان حق دارند تا انتظار داشته باشند که آنها این دوره را با جدیت طی کنند. از جانب خودم می‌توانم بگویم که من تمایلی برای ایجاد یک تغییر در این مساله ندارم.
مرکل ۶۴ ساله از سال ۲۰۰۵ میلادی زمام امور آلمان را به دست داشته، اما پس از شکست نسبی در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ میلادی در مقابل حزب راست افراطی "آلترناتیوی برای آلمان" که با شعار مخالفت با مهاجرت در انتخابات شرکت کرده بود و نیز مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی‌اش، توافق کرد تا به عنوان رهبر حزب دموکرات‌های مسیحی آلمان کناره‌گیری کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها