کد خبر: 541496
تاریخ انتشار :

مهم: ترکیه به کل جهان هشدار داد + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، فواد اوکتای در اجلاس سازمان بین‌المللی کار در ژنو اعلام کرد: تصویری که سازمان فتح‌الله گولن (فتو) می‌خواهد از خود به جهانیان ارائه کند، بسیار فریبکارانه است.
وی ادامه داد: برخی از ساختارهای مرتبط با سازمان فتو به عنوان اتحادیه‌های تجاری و خدماتی معرفی می‌شوند. برای مبارزه با این مسئله بسیار مهم است که روش‌های کاری این سازمان شناسایی شود. این سازمان تلاش کرد که یک دولت منتخب را ساقط کرده و رئیس جمهور این کشور را برکنار کند، این اقدام آنها باعث کشتار ۲۵۱ فرد بیگناه و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر شد.
اوکتای اعلام کرد: تعطیلی چنین موسساتی لازم است، زیرا نباید اجاره داده شود که از این مؤسسات در سطح بین‌المللی علیه ترکیه استفاده شود.
او در ادامه اظهاراتش از جامعه بین‌المللی خواست که درباره پایان بخشیدن به قراردادهای کاری اعضای وابسته به فتو که در سازمانهای عمومی ترکیه نفوذ کرده‌اند، بی طرف رفتار کند.
وی ادامه داد: روند قضائی مظنونان وابسته به سازمان فتو در دستگاه قضائی بی طرفانه و مستقل ادامه دارد و مؤسسات بین‌المللی باید به این تصمیم ما احترام بگذارند.
سازمان فتو وابسته به فتح‌الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) است و براساس اعلام مقامات آنکارا، گولن و پیروانش در پشت پرده کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه قرار دارند.
ترکیه خواستار استرداد گولن و اعضای این سازمان از کشورهای مختلف و آمریکا است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها