کد خبر: 541531
تاریخ انتشار :

واکنش اسماعیلی به انتقادها از صدور سریع کیفرخواست نجفی در رابطه با قتل میترا استاد

واکنش اسماعیلی به انتقادها از صدور سریع کیفرخواست نجفی در رابطه با قتل میترا استاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامحسین اسماعیلی در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحقیقات پرونده مربوط به محمد علی نجفی و قتل میترا استاد در مدت کمتر از ده روز تکمیل شده و این سرعت عمل برای وکلا و حقوق دانان شائبه‌ای ایجاد کرده: گفت سرعت عمل در دستگاه قضائی خواست همه مردم است. به ویژه در پرونده‌هایی که بازتاب عمومی داشته و افکار عمومی را جریحه دار کند.
وی افزود: هر پرونده‌ای که بازتاب عمومی داشته و افکار عمومی را جریحه دار کند ما سریعاً رسیدگی می‌کنیم که به این پرونده هم به سرعت و به صورت ویژه رسیدگی می‌کنیم. پرونده قتل خانم استاد در این رده قرار داشت و علاوه بر آن پرونده از منظر قضائی پرونده قتل جناحی خانوادگی بود و با هیچ ابهامی هم در مرحله تحقیقات و دادسرا با آن مواجه نشد و تحقیقات انجام شد.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: وضعیت قتل، اقاریر متهم و تحقیقات پزشکی قانونی و تحقیقاتی که در دادسرا باید انجام می‌گرفت شفاف بود و این مسئله اختصاص به این پرونده ندارد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: خواهشم این است که در این رابطه فضاسازی ایجاد نشود چون ما پرونده‌های متعدد دیگری هم داشته‌ایم که خیلی سریع رسیدگی کردیم و چون سیاسی نبود و جریان سیاسی پشت آن قرار نداشت سریعاً رسیدگی کردیم و مورد تحسین هم قرار گرفتیم مانند پرونده بنیتا که سریعاً رسیدگی شد و جریان سیاسی پشت آن نبود.
وی افزود: همچنین به پرونده قتل سعادت آباد و حادثه قتل امام جمعه کازرون هم سریعاً رسیدگی کردیم.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: در حال حاضر هم پرونده نجفی به دادگاه کیفری یک ارسال شده و در آنجا به آن رسیدگی خواهد شد تقاضا دارم کسانی که به رسانه دسترسی دارند و همچنین رسانه‌ها از فضاسازی در مورد این پرونده‌ها پرهیز کنند.
وی خاطر نشان کرد: در مورد این پرونده یکی از نمایندگان مجلس که تحصیلات حقوقی هم دارند به من زنگ زد و گفت که در این پرونده از شاهد تحقیق نشده که گفتم آیا احدی غیر از قاتل و مقتول از این قضیه اطلاع داشته و یا به هنگام قتل آنجا بوده است و به آن نماینده اعلام کردم نباید وقتی شاهدی نیست شاهد بسازیم و بتراشیم.
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد این پرونده تعیین وقت شده یا خیر، اظهار کرد: بنا بر قانون ما در دادگاه کیفری یک نمی‌توانیم به محض وصول پرونده تعیین وقت نمایم. ابتدا باید قضات پرونده را مطالعه کنند و وکلا نیز آن را بخوانند، در صورتی که ایراد داشت پرونده به دادسرا ارجاع شود و اگر ایرادی نداشت بعد از آن تعیین وقت شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها