کد خبر: 541671
تاریخ انتشار :

مهم/ راه حل چین برای حل تنش و مساله هسته ای ایران و آمریکا + جرئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "وانگ چون" در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: برجام یک توافق چند جانبه با تایید شورای امنیت سازمان ملل است و باید به طور باثبات و همه جانبه اجرا شود.
نماینده دائمی چین در سازمان های بین المللی در وین تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای در تازه ترین گزارش خود برای پانزدهمین بار بر انجام وظایف ایران در برجام تاکید کرد، چین نیز تلاش ایران را در این راستا مورد تقدیر قرار می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی با تلاش مشترک، همکاری با منافع متقابل با ایران را حفظ کرده و منافع اقتصادی ایران بر اساس اجرای برجام را مورد تضمین قرار داده و شرایط مساعد برای ادامه اجرای وظایف ایران در برجام فراهم کند.
وانگ از آمریکا خواست نگرانی جامعه جهانی در این زمینه را مد نظر بگیرد و از اعمال فشار بیش از حد و تحریم یک جانبه دست برداشته و به مسیر اجرای همه جانبه برجام بازگردد این شرایط تنها راه مؤثر برای حل تنش و مساله هسته ای ایران است.
نماینده دائمی چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد چین همواره بر حفظ برجام پایبند بوده و قاطعانه به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل کرده و از منافع مشروع خود دفاع کرده است.
وانگ همچنین کارهای اخیر چین به عنوان یکی از دو طرف مسئول پروژه نوسازی تاسیسات اراک را تشریح کرد و اظهار نمود: پکن همچنان برای حفظ و اجرای همه جانبه برجام تلاش خواهد داشت.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها