کد خبر: 541706
تاریخ انتشار :

توبه عجیب شهلا در دادگاه تهران + عکس

توبه عجیب شهلا در دادگاه تهران + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روز حادثه دختر مرتضی با پلیس تماس گرفت و گفت: شبانه 2 مرد غریبه وارد خانه شان شده و پدرش را کشته اند. ماموران پلیس بلافاصله به آدرسی که دختر جوان داده بود رفتند و با جسد خونین پدرش رو به رو شدند.
مرجان در حالی که اشک می ریخت گفت :نیمه شب با صدای پدرم از خواب بیدار شدم و 2 مرد غریبه را بالای سرم دیدم .آنها دست و پایم را با طناب بستند و سپس پدرم را کشتند و گریختند .من تمام تلاشم را کردم تا نزدیکی های صبح توانستم دستم را باز کنم و با پلیس تماس بگیرم.
جسد خونین مرتضی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت و در تحقیقات پلیسی روشن شد مرتضی با زن جوانی به نام شهلا در ارتباط بوده است. در حالی که شواهد نشان می‌داد جنایت با انگیزه انتقامجویی رخ داده است شهلا بازداشت شد.
این زن که سعی داشت خودش را بیگناه نشان دهد وقتی در بن‌بست اطلاعاتی گرفتار شد لب به اعتراف گشود و گفت : شوهرم بهروز همراه دوستش امیر شبانه به خانه مرتضی رفتند و او را کشتند. به این ترتیب بهروز و امیر بازداشت شدند و قتل را گردن گرفتند .
در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 80 دادگاه کیفری سابق استان تهران برگزار شد بهروز گفت: مدتی بود به رابطه پنهانی زنم با یک مرد غریبه پی برده بودم تا اینکه مرتضی را شناسایی کردم .
همسرم می‌گفت مرتضی دست از سرش بر نمی دارد و مدام برای او مزاحمت ایجاد می کند به همین خاطر نقشه قتل او را کشیدم و از دوستم امیر کمک خواستم. طبق نقشه من و امیر شبانه به عنوان سارق وارد خانه مرتضی شدیم و دست و پای دخترش را بستیم. من سیم ترمز را دور گردن مرتضی پیچیدم و چند ضربه چاقو به او زدم . اما امیر در قتل نقشی نداشت و فقط شاهد ماجرا بود ما برای اینکه پلیس را گمراه کنیم و همه فکر کنند مرتضی قربانی سرقت شده چند وسیله گران قیمت از خانه او دزدیدم. در آن جلسه امیر و شهلا نیز معاونت در قتل را گردن گرفتند .
در پایان جلسه قضات دادگاه بهروز را به قصاص و امیر و شهلا را به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محکوم کردند .این حکم در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و قطعی شد.
با گذشت ۱۰ سال از این ماجرا و در حالی که هنوز حکم قصاص بهروز اجرا نشده بود شهلا توبه نامه ای نوشت و از قضات دادگاه کمک خواست. وی درخواست آزادی مشروط را مطرح کرد.
این زن دیروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و در حالی که اشک می ریخت گفت: باور کنید من با مرتضی رابطه پنهانی نداشتم. من آن زمان جوان بودم و اشتباه کردم که به تماس‌های تلفنی مرتضی پاسخ دادم اما او دیگر دست از سرم بر نمی داشت تا اینکه شوهرم به ماجرا پی برد .من نمی خواستم مرتضی کشته شود ولی شوهرم نقشه قتل او را کشید. حالا از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم. من صاحب یک دختر هستم که حالا 15سال دارد .10 سال است که در زندانم و در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام .من شرایط سختی را گذرانده ام و تقاضا دارم با درخواست آزادی مشروطم موافقت شود. اگر از زندان آزاد شوم قول می دهم زندگی آرامی را برای دخترم مهیا کنم.
بنا بر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کند.
منبع: رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها