کد خبر: 541917
تاریخ انتشار :

پوتین بر تلاش روسیه برای ملزم کردن اعضای برجام به تعهداتشان تأكيد كرد

پوتین بر تلاش روسیه برای ملزم کردن اعضای برجام به تعهداتشان تأكيد كرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، ولادیمیر پوتین روز جمعه در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان با بیان این مطلب بار دیگر نسبت به پیامدهای خروج آمریکا از برجام هشدار داد. رئیس جمهوری روسیه گفت: خروج آمریکا از برجام نه فقط اوضاع منطقه را بی ثبات کرده بلکه نظام منع انتشار سلاح هسته‌ای را نیز مختل کرده است. وی ادامه داد: روسیه به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای تلاش خواهد کرد که همه کشورهای عضو برجام به تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی عمل کنند و این رویکرد را تنها راه درست و منطقی می‌داند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت: روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه ادامه دارد و ما معتقدیم باید شرایط برای نابودی کامل کانون‌های تروریستی در استان ادلب فراهم شود. وی خاطرنشان کرد: نتایج واقعی در مبارزه با تروریسم بین المللی تا اندازه زیادی پس از کمک‌های همه جانبه روسیه به دولت قانونی سوریه به دست آمد و گروه‌های تروریستی در این کشور متحمل شکست‌های سنگین شدند. به گفته پوتین، اکنون بخش عمده سوریه تحت کنترل دولت قانونی این کشور قرار دارد. وی با اشاره به پیشرفت در حل مسائل سوریه اظهار داشت: کار تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه جریان دارد. رئیس جمهوری روسیه همچنین بر ضرورت افزایش کمک‌های انسانی به سوریه و کمک به بازسازی اقتصادی این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه بر لزوم افزایش مشارکت در پهنه منطقه اوراسیا برمبنای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و طرح یک کمربند یک راه تاکید کرد. وی گفت: این مشارکت باید بدون خودخواهی‌های سیاسی و اقتصادی جریان بیابد. پوتین گفت: بنای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همراهی آن با طرح چینی یک کمربند یک مسیر را دارای چشم انداز خوب می دانم. رئیس جمهوری روسیه همچنین بر ضرورت برگزاری همایش رؤسای مناطق کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به منظور توسعه همکاریهای این کشورها تاکید کرد. به گفته وی، برگزاری این همایش به توسعه روابط بین منطقه‌ای بازرگانی و سرمایه گذاری و انسانی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها