کد خبر: 545340
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز مطرج شد؛

سروری: دست ایران در کوتاه‌کردن دم انگلیس از منطقه باز است/ لندن هشدار مثلث حقوقی، دیپلماسی و نظامی را جدی بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر سیاسی اینکه امروز امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مراسم های جداگانه توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق را راهزنی و دزدی دریایی اعلام کردند و درباره عدم توجه لندن به تبعات این مسئله هشدار دادند.

با پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم درباره تبعات احتمالی بی توجهی لندن به هشدارهای تهران گفتگو کردیم.

انگلیس و آمریکا با ضربه شصت ایران دارند تلو تلو می‌خورند

پرویز سروری با بیان اینکه انگلیس به نیابت از آمریکا نفتکش ایران را توقیف کرد، به نامه نیوز گفت: آمریکا با آن همه ادعاهایی که گوش دنیا را کُر می کند امروز قادر نیست، به تنهایی در مقابل ایران واکنش نشان دهد، به همین جهت متحد همیشگی اش را مجبور کرد تا حثیتش را بر سر این موضوع بگذارد و دست به یک دزدی دریایی بزند.

وی ادامه داد: بعد از دریافت ضربه شصت از طرف ایران، آمریکا و انگلیس امروز اقدامات انفعالی را انجام می دهند. در واقع به حدی قدرت آن ضربه سنگین بود که در یک سردرگمی چنین اقدام غیرقانونی، غیراخلاقی و غیر دیپلماتیکی را مرتکب شدند. وقتی به سر یک بوکسور ضربه محکم و سختی وارد می شود او تلو، تلو می خورد و برای آنکه حریف را از خود دور کند بدون تمرکز به جهات مختلف مشت پر می کند.

انگلیس نفتکش را توقیف کرد تا مانع اجرای گام دوم هسته‌ای ایران شود

عضو حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: البته انگلیس انگیزه هایی هم برای بازی در پازل آمریکا داشت و آن اینکه این مسئله را بهانه ای برای کاهش تعهدات برجامی اش در مقابل ایران قرار دهد. در واقع انگلیس پیش از پایان مهلت 60 روزه ایران در 16 تیرماه نفت کش ما را توقیف کرد تا نسبت به تصمیم تهران در برداشتن گام دوم هشدار دهد و حساسیت اروپایی ها را نسبت به اقدام هسته ای تهران برانگیزد.

وی افزود: جمهوری اسلامی به اقدام انگلیس وقعی ننهاد و تصمیم خود را برای برداشتن گام دوم به اجرا درآورد چون آنقدر در منطقه قدرت دارد که اگر لازم باشد پاسخی بدهد که انگلیسی ها هرگز در مخیله شان آن را محاسبه نکرده باشند. معتقدم انگلیسی ها دچار خطای بزرگ محاسباتی شدند، آن هم در شرایطی که با مسئله برگزیت مشکلات جدی دارند.

انگلیس بداند بازی با آتش، پاسخ جدی دارد

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انگلیسی ها نباید با آتش بازی کنند چون حتما پاسخ جدی را دریافت خواهند کرد یادآور شد: صبر جمهوری اسلامی هم حدی دارد، با وجودی که تا الان خویشتنداری کرد ولی حتما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند انگلیسی ها بیش از همه متضرر خواهند شد.

وی درباره احتمال توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران توضیح داد: من در جایگاهی نیستم که بخواهم این موضوعات را بگویم اما براساس اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان می گویم دست جمهوری اسلامی باز است چون دم انگلیسی ها آنقدر در منطقه پهن شده که ما در هر جایی می توانیم ضربه و پاسخ مناسب را به انگلیسی ها بدهیم. انگلیسی ها بهتر است در این بازی مداخله نکنند و بدانند که آمریکایی ها آنها را امروز به خطای محاسباتی دچار کردند.

لندن هشدار مثلث حقوقی، دیپلماسی و نظامی را جدی بگیرد

سروری درباره سه ضلعی هشدار حقوقی، نظامی و دیپلماتیک ایران به انگلیس که توسط رئیس قوه قضائیه، وزیر دفاع و وزیر امورخارجه اعلام شد، تأکید کرد: مثلث حقوقی، دیپلماسی و نظامی ایران به انگلیسی ها این پیام را می دهد که جمهوری اسلامی در دفاع از منافع خودش راسخ است بنابراین آناه باید هشدار این مثلث را جدی بگیرند و همه نظام واکنش مناسب را به اقدام انگلیسی ها نشان خواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها