کد خبر: 545529
تاریخ انتشار :

پشت‌پرده لیست عجیب و غریب ویلموتس

پشت‌پرده لیست عجیب و غریب ویلموتس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مارک ویلموتس از مدت‌ها قبل برنامه اردوی تابستانی خود در تهران را به مدیران فدراسیون اعلام کرده بود و همه اهالی فوتبال در روز‌های اخیر منتظر اعلام اسامی ملی‌پوشان برای برپایی این کمپ بودند.
البته مشخص بود که لژیونر‌ها به دلیل حضور در تمرینات تیم‌های خود نمی‌توانند در این اردو شرکت کنند، اما هیچ‌کس انتظار لیستی که دیروز از سوی سرمربی بلژیکی اعلام شد را نداشت. لیستی پر از بازیکنان کم‌نام‌ونشان و تقریبا بدون ستاره روی سایت فدراسیون قرار گرفت تا همه از دعوت این بازیکنان به تیم‌ملی شوکه شوند.
رونمایی از لیست عجیب ویلموتس
محمدرشید مظاهری، مهدی امینی و احمد گوهری (دروازه‌بان‌ها)، محمد انصاری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی شیری، محمد نادری و سعید آقایی (مدافعان)، علی کریمی، احمد عبدالله‌زاده، رضا اسدی، امیرحسین کریمی، مهرداد محمدی، محمد محبی، محمد کریمی، سعید واسعی، آرش رضاوند و مجید علیاری (هافبک‌ها) و شهریار مغانلو و پیمان رنجبری (مهاجمان) ٢٣ بازیکن دعوت‌شده به تیم‌ملی هستند که از شنبه کار خود را در اردوی کوتاه‌مدت زیرنظر ویلموتس آغاز می‌کنند. البته باید دید تیم‌های لیگ برتری با توجه به اردو‌های داخلی و خارجی خود حاضر می‌شوند بازیکنان‌شان را در این مقطع آزاد کنند یا خیر.
پای لیگ یکی‌ها به تیم‌ملی باز شد
برخلاف انتظارات لیست ویلموتس به هیچ‌وجه شبیه لیست قبلی نبود و در واقع او تصمیم گرفته به بازیکنانی که مقابل سوریه و کره‌جنوبی به میدان رفتند، برای این اردو استراحت بدهد. فقط چند بازیکن از این لیست مثل مظاهری، آقایی، علی کریمی و محمد انصاری قبلا سابقه حضور در تیم‌ملی را داشته‌اند و بقیه برای نخستین‌بار تجربه حضور در اردوی تیم‌ملی را می‌چشند. عجیب‌تر از همه، دعوت از ٢ مهاجم لیگ یکی به تیم‌ملی است. شهریار مغانلو که یک نیم‌فصل را در ملوان سپری کرد و پیمان رنجبری، آقای گل لیگ یک از گل‌گهر سیرجان سورپرایز‌های اصلی ویلموتس هستند.
ویلموتس لیست داد؟
حدس و گمان‌های زیادی درباره هدف مارک ویلموتس از دعوت این نفرات مطرح شده که در این میان شائبه‌هایی نیز به وجود آمده است. برخی معتقدند این لیست با نظر ویلموتس نبوده و فرد دیگری این بازیکنان را دعوت کرده تا سرمربی بلژیکی کیفیت آن‌ها را محک بزند. از آنجا که ویلموتس بعد از پایان لیگ به‌عنوان سرمربی ایران معرفی شد، قطعا شناخت چندانی از این بازیکنان کم‌نام‌ونشان لیگ برتر و لیگ دسته اول ندارد.
از سوی دیگر وحید هاشمیان که فعلا تنها دستیار ایرانی سرمربی تیم‌ملی به شمار می‌رود نیز، در آلمان حضور داشته و تسلط چندانی روی لیگ ایران نداشته که بتواند از لیگ یک هم بازیکن دعوت کند. باید دید ویلموتس چه هدفی را با شروع این اردو دنبال می‌کند و آیا خبری از این بازیکنان در اردو‌های بعدی هم خواهد بود یا خیر. البته یک بازی ملی غیررسمی مقابل تیم امید می‌تواند برای این ٢٣ بازیکن به ثبت برسد.
قاسم‌پور: قیمت این بازیکنان بالا می‌رود!
برای تحلیل ماجرا به ابراهیم قاسم‌پور تماس گرفتیم تا نظر او را درباره چرایی اعلام چنین لیستی از سوی ویلموتس جویا شویم. این کارشناس فوتبال در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من هم از دیدن این لیست تعجب کردم. به هرحال هر مربی یک سلیقه‌ای دارد و وقتی که هدایت تیم‌ملی را به ویلموتس سپردیم، باید به سلایق او هم احترام بگذاریم. البته این تیم، قطعا تیم اصلی ویلموتس نیست و او می‌خواهد از این طریق شناخت بیشتری از بازیکنان در داخل ایران پیدا کند. با این حال من معتقدم خود ویلموتس این لیست را تهیه نکرده، چون بازی‌های داخلی را ندیده است.»
وی همچنین می‌افزاید: «باید کمی جلوتر برویم تا با تفکرات سرمربی جدید به خوبی آشنا شویم. او قطعا تغییرات زیادی در تیم‌ملی نسبت به دوران کی‌روش به وجود می‌آورد. البته نباید فراموش کنیم که این لیست می‌تواند شک و شبهه‌هایی را هم به وجود بیاورد. شاید برخی معتقد به اعمال نفوذ و سلیقه در لیست تیم‌ملی باشند. بازیکنی که در فصل نقل‌وانتقالات به تیم‌ملی دعوت می‌شود، قیمتش بالا می‌رود! همین حضور در تیم‌ملی برای این بازیکنان رزومه می‌شود و آن‌ها می‌توانند از این سابقه استفاده کنند. با شناختی که از وحید هاشمیان دارم، می‌دانم او فرد سالمی است و سوابق درخشانی هم دارد. امیدوارم هاشمیان بیشتر در امور فنی دخالت کند و به ویلموتس مشورت بدهد.»
منبع: شهروند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها