کد خبر: 545692
تاریخ انتشار :

پرونده الکترونیک سلامت تکمیل شد

پرونده الکترونیک سلامت تکمیل شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید نمکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: انشالله از دو هفته آینده با همه شهروندانی که کد ملی‌شان در پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است ارتباط برقرار می‌کنیم تا خود آنها هم به راحتی بتوانند به پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: پرونده الکترونیک سلامت تکمیل شده است.

نمکی درباره هزینه‌های طرح سنجش فشار خون هم گفت: ما صدها میلیون تومان برای این طرح هزینه نکرده‌ایم وصنار بیشتر از بودجه دانشگاه‌ها برای این طرح نداده‌ایم. ۴۰ هزار مرکزی که ایجاد شد با همان بودجه ۹۸ دانشگاه‌ها بود.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای طرح سنجش فشار خون گفت: در این طرح فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گرفته شد که حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فشار خون بالاتر از حد معمول داشتند. ۱۰ میلیون نفر هم در مرحله قبل از فشار خون بودند که کل این گروه‌ها تحت مراقبت قرار گرفته شده و آموزش‌های لازم را خواهند دید.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خطر داشتن قرص‌های لوزارتان و والزارتان، گفت: مردم بدانند در بازار هیچ دارویی که مشکلی برای آنها ایجاد کند مخصوصاً در مورد فشار خون نداریم. این دو قرص عاری از هر گونه خطر هستند و جوی که برای مردم درست کرده‌اند جوی کاذب و بی مورد بود. از مردم خواهش می‌کنم داروهای خود را به ویژه در فشار خون حذف نکنند زیرا این داروها هیچ خطری برای آنها ندارد فقط مردم اطلاعیه‌های سازمان غذا و دارو را در این زمینه مطالعه کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها