کد خبر: 546174
تاریخ انتشار :

زمان آغاز لیگ نوزدهم همچنان در ابهام/ مهدی: تبعات میزبانی در استان همجوار به باشگاه‌ها بازمی‌گردد

زمان آغاز لیگ نوزدهم همچنان در ابهام/ مهدی: تبعات میزبانی در استان همجوار به باشگاه‌ها بازمی‌گردد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سهیل مهدی در خصوص بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای شروع لیگ نوزدهم و اینکه آیا باشگاه‌ها برای استانداردسازی مصّر هستند تا لیگ به موقع آغاز شود یا احتمال به تعویق افتادن لیگ وجود دارد، اظهار داشت: مصّر هستیم تا لیگ به موقع آغاز شود، اما اینکه باشگاه‌های چقدر مصّر هستند، خودشان باید پاسخگو باشند. ما پیگیر هستیم و گزارش‌ها را به آقایان تاج و بهاروند ارائه می‌کنیم، اما این وظیفه باشگاه‌هاست که بیشتر درگیر موضوع باشند.
وی افزود: قاعدتاً این کارها زمان‌بر است، اما اگر کارها با سرعت بیشتر انجام شود، به موقع شرایط مطلوب خواهد شد. سرعت کار هم به این موضوع بستگی دارد که تشریفات اداری کار با چه سرعتی پیش برود و از طرفی خرید تجهیزات، نصب و راه‌اندازی نیز به زمان نیاز دارد. باشگاه‌ها باید سعی کنند تمام این موارد را با سرعت بیشتری انجام دهند و اگر پیمانکار را زودتر انتخاب کنند، تجهیز به موقع ورزشگاه‌ها امکان پذیر است. این مسئله هم به باشگاه‌ها و مالکان ورزشگاه‌ها بستگی دارد.
رئیس صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در خصوص احتمال تعویق لیگ نوزدهم و ابهام در زمان آغاز این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: در این خصوص باشگاه‌ها باید پاسخگو باشند، چون تا جایی که امکان دارد باید زودتر تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده و شرایط را فراهم کنند تا تأخیر صورت نگیرد. شورای امنیت ملی روی این مسئله تأکید دارد که استانداردسازی انجام شده و این تجهیزات خریداری شود. اگر ورزشگاه‌ها به استانداردسازی نرسد، شرایط خوبی در میزبانی باشگاه‌ها وجود نخواهد داشت، اما ما نمی‌خواهیم پیش از اینکه چیزی مشخص نشده، تصمیم‌گیری کرده و موضوعی را اعلام کنیم. فدراسیون فوتبال روی این مسئله پافشاری دارد که پشت فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی از شورای امنیت کشور است. اینها مواردی است که ما روی آن تأکید شدیدی داریم و خوشبختانه برخی باشگاه‌ها همکاری خوبی داشتند و در حال انجام کار هستند.
مهدی درباره اینکه آیا برگزاری لیگ با 10 روز تأخیر قطعی شده است یا نه، گفت: در جلسه‌ای نبودم که در این خصوص تصمیم‌گیری شود. دیروز صبح جلسه‌ای بوده که نتیجه آن را نمی‌دانم و من اطلاع زیادی در این خصوص ندارم.
وی در واکنش به این مسئله که گفته شده اگر ورزشگاه‌های تیم‌های حاضر در لیگ آماده نشود آنها باید در استان همجوار میزبانی کنند و آیا اصلاً استان‌های همجوار شرایط استاندارد برای میزبانی دارند یا نه، افزود: این بحث‌هایی است که تبعات آن به خود باشگا‌ه‌ها باز می‌گردد. اگر شرایط فراهم نشود، این خود باشگاه‌ها هستند که میزبان و هواداران‌شان را از دست می‌دهند. وقتی بازی‌ها رفت و برگشت است، باشگاه‌ها می‌توانند از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند و هوادار داشته باشند، اما اگر میزبانی در استان همجوار صورت بگیرد، باشگاه‌ها متضرر می‌شود.
«بسیاری از تیم‌هایی که لیگ برتری هستند شرایط استاندارد برای میزبانی ندارند و طبیعتاً از استان‌های همجوار آنها نیز نمی‌توان انتظار میزبانی استاندارد را داشت. این موضوع چگونه مطرح شده است که استان همجوار میزبان تیم‌های بدون شرایط استاندارد خواهد شد، در حالی که همین تیم‌ها سال‌هاست نتوانسته‌اند شرایط استاندارد را فراهم کنند؟» رئیس صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال گفت: نظر ما هم همین است. چون بحث حضور هواداران اولین مسئله است تا تیم‌ها در شهر خودشان میزبان باشند، اما شرایطی استاندراد است که ورزشگاه‌ها تجهیزات مورد تأکید ما را نصب کرده باشند.
مهدی افزود: به طور مثال ورزشگاه نفت مسجدسلیمان که تجهیزات ندارد، باید به شهر یا استان همجوار خودش برود یا نساجی مازندران که در قائمشهر بازی می‌کند، اولین و نزدیک‌ترین شهر به آنها تهران و ورزشگاه آزادی است. با این حال ورزشگاه آزادی در اختیار پرسپولیس و استقلال است و این امکان نیست که نساجی در این ورزشگاه بازی کند. شهر دوم مشهد و ورزشگاه امام رضا (ع) است که فکر نمی‌کنم به سود هواداران نساجی باشد که بخواهند به شهری دورتر بروند و از این جهت بهتر است تا شرایط را استاندارد کنند. موارد زیادی در این قضیه وجود دارد که تصمیم‌گیری سخت می‌شود و ما ترجیح می‌دهیم به این مسائل فکر نکنیم و به استاندارد شدن ورزشگاه‌ها و تجهیز شدن آنها امیدوار باشیم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها