کد خبر: 550381
تاریخ انتشار :

میوه‌ای که می‌تواند برای مغزتان یک غذا باشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آووکادو حاوی موادمغذی فراوانی موثر در سلامت مغز است. موادمغذی درست می تواند در بهبود عملکرد شناختی از جمله حافظه و تمرکز موثر باشد. برخی از موادمغذی ممکن است باعث کاهش خطر سکته ناشی از تشکیل لخته خون در رگ ها و انسداد خون رسانی به مغز شود. آووکادو غنی از موادمغذی موثر در سلامت مغز است، بنابراین می توان این ماده غذایی را غذای مغز نامید.
چربی
آووکادو سرشار از چربی تک اشباع نشده بوده که به عنوان چربی سالم در نظر گرفته می شود. چربی های تک اشباع نشده به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول نوع بد و همچنین به افزایش کلسترول نوع خوب یا HDL برای جلوگیری از سخت شدن عروق خونی کمک می کنند. عروق خونی سالم با کمک به بهبود جریان خون باعث کاهش خطر ابتلا به سکته می شوند. نصف یک آووکادو حاوی ۱۰ گرم چربی بوده که ۷ گرم آن متعلق به چربی های تک اشباع نشده است.
پتاسیم
فشار خون سالم به تنظیم غلظت پتاسیم در داخل و خارج از سلول ها بستگی دارد. آووکادو در کاهش فشارخون موثر است. فشارخون بالا عامل خطری برای کاهش توانایی شناختی و سکته به حساب می آید، بنابراین کاهش فشارخون می تواند به بهبود سلامت مغز کمک کند. نصف یک آووکادو ۳۴۵ میلی گرم پتاسیم دارد. همچنین میزان پتاسیم کافی برای بانوان و مردان روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم است.
ویتامین K
انعقاد فرآیند تشکیل لخته خون بوده و ویتامین K برای لخته شدن درست خون ضروری است. از طرفی میزان ناکافی از ویتامین K رژیمی ممکن است باعث افزایش خطر سخت شدن عروق خونی شود. نصف یک آووکادو ۱۴ میکروگرم ویتامین K دارد. همچنین میزان توصیه شده روزانه ویتامین K برای مردان ۱۲۰ میکروگرم و برای بانوان ۹۰ میکروگرم است.
فولات
فولات برای سلامت مغز و حفظ عملکرد شناختی از جمله حافظه ضروری است. کمبود این ویتامین می تواند منجر به کاهش شناختی و بیماری آلزایمر شود. براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، فولات ممکن است در کاهش خطر سکته موثر باشد. نصف یک آووکادو ۶۱ میکروگرم فولات دارد. همچنین میزان توصیه شده روزانه فولات برای بانوان و مردان ۴۰۰ میکروگرم است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها