کد خبر: 550678
تاریخ انتشار :

دلیل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خستگی و بی حالی ممکن است نشانه سبک غلط زندگی شما باشد. اگر علت خستگی و بی حالی شما خواب نادرست و تغذیه نامناسب شما باشد، باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید. سعی کنید زودتر بخوابید و اتاق خواب شما به اندازه کافی تاریک باشد تا کیفیت خواب شما مناسب باشد. صبح ها حتما صبحانه خوب بخورید و از مصرف غذاهای سنگین و چرب پرهیز کنید و تغذیه مناسبی داشته باشید. اگر فکر می کنید مشکل روحی دارید حتما به مشاور روانشناس مراجعه کنید. اگر مشکل شما همچنان پابرجا بود احتمالا بیماری جسمی دارید که از آن بی خبرید و بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. برای افزایش انرژی اصلا سراغ نوشابه های انرژی زا نروید. توصیه می کنیم ورزش کنید تا از حالت بی حالی و خواب آلودگی رها شوید. اگر در اداره هستید از پله ها پایین و بالا بروید. مصرف مایعات و به خصوص آب را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید محیط کار شما نور کافی داشته باشد. زیرا نور کم می تواند دلیل خستگی و بی حالی شما باشد.
دلیل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن
خستگی و بی حالی نشانه کدام بیماری بوده و باید به چه متخصصی مراجعه کنیم؟
در اغلب اوقات دلیل خستگی و بی حالی شما ممکن است از علائم بیماری های جسمی باشد. کاهش فشار خون، کم خونی، کمبود ویتامین، کم کاری تیروئید، دیابت، آپنه انسدادی در هنگام خواب، بیماری های کبد و کلیه، عفونت و بیماری هایی از این دست می تواند دلیل خستگی و بی حالی شما باشد و برای درمان باید به متخصص مربوط به آن بیماری مراجعه نمود. برای پی بردن به دلیل خستگی و بی حالی خود ابتدا به پزشک عمومی مراجعه نمایید و وضعیت خود را شرح دهید. پزشک عمومی می تواند شما را به پزشک متخصص مناسب ارجاع دهد.
خستگی و بی حالی حالتی است که در آن انرژی برای انجام کارها نداریم. بسیاری از ما در طول سال ممکن است دچار خستگی و بی حالی شویم اما دلیل خستگی و بی حالی خود را ندانیم و به دنبال راه چاره آن باشیم. خستگی روزانه بر عملکرد شما تاثیر منفی گذاشته و باعث می شود در محل کار نیز عملکرد خوبی نداشته باشید. دلیل خستگی و بی حالی ممکن است به دلیل خواب ناکافی و نامناسب یا نشانه بیماری جسمی و روحی باشد. خستگی ما ممکن است بر روابط مان نیز تاثیر بگذارد و کسانی که حس ما را درک نکنند ممکن است ما را تنبل فرض کنند. در این مقاله به دلایل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن می پردازیم.
دلیل خستگی و بی حالی
خستگی و بی حالی ممکن است به علت خواب ناکافی، کار زیاد، کسالت، نگرانی و استرس باشد. احساس خستگی و بی حال بر سلامتی جسمی و روانی ما تاثیر گذاشته و انجام کارهای روزانه را برای ما سخت می کند. ممکن است خستگی ما به دلیل کار زیاد یا کمبود خواب باشد و با استراحت بتوان آن را رفع کرد اما دلیل خستگی و بی حالی ممکن است فراتر از این باشد و مربوط به مشکلات پزشکی باشد که از آن بی خبریم. مشکلات تیروئید، کم خونی، مشکلات قلبی، دیابت و مشکلات کلیوی و کبدی از بیماری هایی هستند که موجب خستگی می شوند.
دلیل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن
بی حالی و خواب آلودگی
گاهی بی حالی و خواب آلودگی مربوط به فصل بهار است و مسئله تازه ای نیست. اما این احساس تنها به این فصل مربوط نبوده و افراد زیادی در فصل های دیگر سال نیز دچار خواب آلودگی و بی حالی می شوند و عملا زندگی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. بی حالی و ضعف ممکن است به دلیل افت فشار خون باشد. افت فشار خون دلایل مختلفی مثل مصرف داروی کنترل فشار و دیابت، نخوردن صبحانه و عدم مصرف مواد قندی دارد. تغذیه نامناسب نیز می تواند از دلایل اصلی خواب آلودگی و بی حالی باشد. خوردن غذاهای سنگین در طول روز به خصوص در وعده ناهار باعث می شود خون زیادی به سمت دستگاه گوارش جذب شده و خون کمتری به مغز برسد و این خود باعث خواب آلودگی می شود. سعی کنید غذای سبک و پر انرژی میل کنید و ورزش را نیز فراموش نکنید زیرا کم تحرکی نیز باعث خواب آلودگی می شود.
دلیل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن
قرص ویتامین برای رفع خستگی و بی حالی
دلیل خستگی و بی حالی در اغلب اوقات تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین است. کمبود ویتامین دی می تواند دلیل خستگی و بی حالی شما باشد. یکی از نشانه های کمبود ویتامین دی در بدن شما می تواند خستگی باشد زیرا کمبود این ویتامین باعث کاهش انرژی شده و حتی اگر فرد فعالیت کمی را نیز انجام دهد، باز احساس خستگی می کند. با یک آزمایش خون ساده می توانیم از کمبود ویتامین دی در بدن خود مطلع شویم. با مصرف قرص ویتامین دی می توانید خستگی و بی حالی خود را کاهش دهید و انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید. علاوه بر ویتامین دی، دلیل خستگی و بی حالی و خواب آلودگی می تواند بر اثر کاهش ویتامین بی نیز باشد. پس با رعایت اصول تغذیه ای و داشتن تغذیه ای سالم می توانید انواع ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرده و دچار خستگی و بی حالی نشوید.
دلیل خستگی و بی حالی و روش های درمان آن
دلیل خستگی و بی حالی روزانه
ممکن است برای ما شما هم پیش آمده باشد که صبح را با انرژی بالا و سرحال از خواب بیدار شده و مشغول به انجام کارهایتان شده اید. اما نزدیک ظهر یا بعد از ناهار حس و حال خود را از دست داده و انرژی برای انجام کارها ندارید و دوست دارید چرتی بزنید تا شاید انرژی شما بازگردد. دیر خوابیدن در شب و زود بیدار شدن در صبح یکی از دلایل خستگی و بی حالی روزانه می باشد. همچین فعالیت زیاد در طول روز و پرخوری و مصرف غذاهای سنگین نیز می تواند دلیل خستگی و بی حالی روزانه باشد. البته مشکلات پزشکی و روحی مانند کم کاری تیروئید و افسردگی نیز می تواند دلیل خستگی و بی حالی شما باشد. کم آبی بدن و مصرف بیش از حد قهوه نیز می تواند شما را دچار خستگی و بی حالی در طول روز نماید.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها