کد خبر: 550785
تاریخ انتشار :

سن طلایی شناسایی کم شنوایی کودکان چه زمانی است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید محمودیان رئیس اداره سلامت و شنوایی گوش وزارت بهداشت با اشاره به فرآیند کاشت حلزون اظهار کرد: خوشبختانه ایران در زمینه کاشت حلزون میان کشور‌های مدیترانه شرقی و حتی دنیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است همچنین از نظر کیفی و کمی در این زمینه کاشت حلزون مطابق با استاندارد‌های دنیا و همگام با کشور‌های پیشرفته این عمل جراحی انجام می‌شود.
راه اندازی ۲ مرکز کاشت حلزون جدید در آینده‌ای نزدیک
او بیان کرد: اکنون ۱۱ مرکز کاشت حلزون در سراسر کشور راه اندازی شده است و در آینده نزدیک ۲ مرکز دیگر هم برای ارائه خدمات و انجام عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی بزرگ ایران به بهره برداری می‌رسد،.
رئیس اداره سلامت و شنوایی گوش وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت دوره‌های آموزشی مختلفی برای کاشت حلزون به پزشکان کشور‌های منطقه ارائه می‌دهد و تا به امروز حدود ۱۲ هزار عمل کاشت حلزون در کشور انجام شده است.
محمودیان بیان کرد: سن طلایی غربالگری و شناسایی کم شنوایی شدید نوزادان قبل از یک‌ماهگی است بنابراین نوزادان کم شنوا باید قبل از یک ماهگی غربالگری شوند که تا ۳ ماهگی تشخیص قطعی و درمان در دستور کار قرار گیرد.
رئیس اداره سلامت و شنوایی گوش وزارت بهداشت گفت: در شهر تهران ۴ مرکز فوق‌تخصصی عمل جراحی کاشت حلزون وجود دارد که در این بین مسئله مهم بعد از انجام این عمل ارائه خدمات توانبخشی است زیرا کاشت حلزون نیازمند مراقبت‌های جدی در سطوح بالاتر است.
وی افزود: وزارت بهداشت تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی کشور در زمینه غربالگری شنوایی افراد به خصوص نوزادان و کودکان انجام داده است.
محمودیان گفت: به غیر از انجام عمل کاشت حلزون در نوزادان و کودکان مداخلات دیگری مانند سمعک و انجام کار‌های توانبخشی انجام می‌گیرد تا میزان کم شنوایی در بین نوزادان و کودکان کاهش پیدا کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها