کد خبر: 550854
تاریخ انتشار :

جانشنین فرمانده سپاه: راهپیمایی اربعین در ادامه هدف قراردادن پهپاد آمریکایی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سردار علی فدوی امروز در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به روایتی اظهار کرد: در تمام دنیا کسی باقی نمی‌ماند که دوست دار اهل‌بیت نباشد و این را از الزامات ظهور می‌دانند چراکه باید همگی منتظر باشند تا آخرین حجت خدا بیاید و حلاوت و شیرینی که وعده خدا بوده و همه دنیا بعدازظهر این حلاوت را بچشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای اینکه از یک صبح تا غروب تمام مصیبت‌ها بر خاندان پیامبر وارد شد، خدا ظهور حجت خود را قرارداد و شیرینی را در دیدار با آخرین حجت خود قرارداد و آیا زمینه‌ای بهتر از اربعین می‌توانست برای آن وجود داشته باشد؟

وی ادامه داد: درگذشته نیز از نجف به کربلا پیاده می‌رفتند اما مگر چند نفر بودند؟ چند نفر به این کار معرفت داشتند؟ فقط تعدادی از علما این کار انجام می‌دادند، امروز این عنایت و برکتی که نصیب ما شیعیان، غیر شیعیان و غیرمسلمانان شده است را شاهدیم و هرسال جلوه متفاوتی با قبل پیدا می‌کند.

فدوی بیان کرد: همه ما باید به فکر خود باشیم و ببینیم در این کار که خود امام حسین فرماندهی می‌کند چه سهمی می‌توانیم داشته باشیم؟ چراکه روایت داریم باید به امور اخروی پرداخت آیا کاری زیباتر از کار آخرتی اربعین وجود دارد؟ باید در این کار خیر و اخروی خود را به دیگران ترجیح دهیم، خاصه وقتی امری همه‌جانبه است باید خود را اولویت قرار دهیم، و چقدر زیبا مرحله‌به‌مرحله وعده‌های خدا تحقق پیدا می‌کند و هرسال گامی بزرگ برای ایامی که آن ایام مطلوب ائمه بوده که حجت خدا بیاید و عظمت جلوه پیدا کند که حکومت حق و حقیقت که خدا گفته است که بهترین مسئله‌ای است که ذهن می‌تواند تصور کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نداهای اربعین آن‌چنان انسان را از خود بی‌خود می‌کند که همه دوست دارند در جمع اربعینی‌ها باشند و هرسال همه اربعینی‌ها و دلدادگان امام حسین(ع ) سرافرازتر از سال‌های قبل به این کار اقدام می‌کنند برای اینکه می‌دانند دلدادگان این راه از سال گذشته تا حال جلوه‌های این کار که بزرگی، اقتدار و ابتکار عمل است را بسیار بیشتر از قبل بروز داده‌اند.

وی متذکر شد: آیا در طول تاریخ غیر از زمان پیامبر و ائمه دشمنی که در این چهل سال با انقلاب اسلامی توسط مستکبرین عالم صورت گرفته، آیا دشمنی سخت‌تری صورت گرفته است؟ حتماً به لحاظ کیس، خبیثی دشمنان ائمه از دشمنان خبیث‌تر بودند، اما به‌جز این دو مقطع سراغ نداریم که دشمنان و مستکبران عالم جمع بشوند و به پیروزی نرسند و اگر نتوانستند انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کنند از حقانیت این انقلاب است.

فدوی بابیان خاطره‌ای که امام خمینی(ره ) در سال 64 ایران را در کنار آمریکا و شوروی جزو ابرقدرت‌ها می‌دانستند، متذکر شد: این باور در امام وجود داشت و اینکه اکنون میلیون‌ها میلیون دلداده انقلاب هستند، از باور امام منشأ می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه خدا در قرآن برای انسان شروطی قرار داده و همه آن را انجام دادند تا وعده خدا که تخلفی ندارد، انجام شود و ما آنجایی باشیم که اکنون قرار داریم، بیان کرد: دشمن این را نمی‌فهمد و هرروز اقتدار بیشتر را می‌بیند اگر شیعیان در شروطی که خدا مشخص کرده پایدار نمی‌بودند قطعاً این انقلاب هم محقق نمی‌شد، خدا بری وعده‌های خود شرط گذاشته و بیش از 40 سال است که رهبران انقلاب و مردم به این امر واقف و با بصیرت در تلاش هستند تا شروط خدا را انجام دهند و وعده خدا تحقق یابد.

وی با اشاره به جمله امام که ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و نه نتیجه یادآور شد: ما چون در اقیانوس انقلاب اسلامی هستیم بسیاری از مسائل را نمی‌بینم هیچ کشوری در ذهنش مقابله با آمریکا را نمی‌بیند چه برسد در عمل، به سهولت و آسانی رزمندگان ایران اسلامی به‌محض اینکه دستور برسد هم دل و هم‌زبان و هم عملشان انجام می‌دهد و دنیا تصور نمی‌کند، این‌ها به لحاظ معادله‌ای است که خدا مشخص کرده و یک‌طرف آن برای بندگان است که انجام دهند و بخش دیگر برای تحقق وعده است.

فدوی تأکید کرد: همه دنیا اذعان می‌کنند که در 40 سال گذشته ما در کار سخت پیروز بودیم کار سخت، کاری است که برای انجام آن باید جان داد در این راه سخت ما پیروز کامل بودیم هم ما و هم همه مردم مسلمان دنیا این روال را انجام دادند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی زود فهمیدند که نمی‌توانند به انقلاب ضربه بزنند به همین دلیل به حزب‌الله لبنان، فلسطین، یمن،عراق و سوریه که همه دلداده انقلاب اسلامی بودند، رفت.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا جلوی همه رسانه اعلام کرد ما و متحدین ما خواستیم که در سوریه تحول ایجاد شود اما نتوانستیم چون ایران نخواست این صحبت و اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا است.

فدوی بیان کرد: ما وقتی بر قاعده‌های قرآنی و بر سخت‌ترین کار پایدار بودیم و تلاش کردیم و وعده خدا تحقق یافت که بهترین نتیجه را دارد و چه زیبا است که در همه زمینه‌ها هم این وعده خدا محقق شود به‌صورت مسلم اسلام آخرین دین خدا و حضرت محمد(ص ) آخرین پیامبر و قرآن کتاب خدا است و مگر می‌شود خدا برای بندگان خود کم و کسری گذاشته باشد؟ آیا همه نیازمندی‌هایی که خدا باید به آن عمل کنند می‌شود در دین کتاب و پیامبر خدا این ویژگی‌ها نباشد؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: می‌شود در قواعدی پیروز شویم و در برخی نه؟ خیر ما هر میزان که به این وعده عمل کنیم آن تحقق می‌یابد و در این راه دلدادگان امام حسین جلودار بودند، هستند و خواهند بود، این حرکت جلوه‌ای از نشان‌های آمدن حجت خدا به امام حسین است که همه عالم او را می‌شناسند و هر کاری که می‌توانید بکنید تا این جلوه ابعاد بهتری پیدا کند و باید از آن مواظبت کرد چراکه دشمن سریع متوجه می‌شود این حرکت چیست و به کجا ختم می‌شود.

وی بابیان اینکه دشمن قصد دشمنی دارند چراکه ذات آن‌ها به‌جز دشمنی نیست، متذکر شد: همه شیاطین از شیطان اصلی خط می‌گیرند، اما باید به خدا متکی باشیم تا وسوسه‌های شیطان ما را زمین نزند.

فدوی بابیان زیبایی‌های اربعین گفت: چقدر زیبا است زیبایی اربعین، خدا را شکر که همه افراد این مواظبت را داشتند و اکنون بیش‌ازپیش دارند، وقتی پای امام حسین وسط است همه خواسته‌های خود را زیر پا می‌گذارند تا نشانه‌ای غیر از همدلی وجود نداشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: 8 سال جنگ برقرار بود و وقتی همه خباثت‌ها تمام شد دل مردم چنان باهم متحد شد که نمی‌توانستند تشخیص دهند این افراد کجایی هستند، همه این‌ها از اثر محبت امام حسین است.

وی بابیان اینکه دشمنان خدا و مستکبرین عالم از دو مجموعه عراق و ایران، می‌هراسند و آن را یکی می‌بینند چراکه هم دل و زبان‌ها به مدد امام حسین یک مطلب را می‌گوید، خاطرنشان کرد: دائم باهمه مسائلی که باید آن را مواظبت کنیم باید این عنایت خدا را پایدار کنیم، درجایی از آن به نام نفحه نام بردند و اگر قدر آن راندانیم خدا آن را می‌گیرد.

فدوی تصریح کرد: خدا را شکر که حقانیت انقلاب به‌قدری است که هرروز ملتی جدید را زیر حمایت خود می‌گیرد و اول مردم کشور و بعد هم جریان‌های مختلف اسلامی آن کشور را موردتوجه قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید بااقتدار همه دست‌اندرکاران اربعین موارد اقتدار انقلاب را بیان کنند.

وی افزود: وزیر دفاع آمریکا درحالی‌که هواپیمای بدون سرنشین و زده شد و پشت سرش بود گفت ما و هم‌پیمانان ما به دنبال ایجاد توانی هستیم که در مقابل ایران بازدارنده باشد، این مسئله نشان‌دهنده این است که اکنون ما در مرحله سوم هستیم اول مرحله دفاع دوم بازدارندگی و سوم دشمن شما به دنبال ایجاد مقابله است.

فدوی اضافه کرد: این کاری که آخرینش زدن پهپاد بود اولینش توسط آمریکا در سال 61 شکل گرفت، این را با محکمی هر چه تمام‌تر در اربعین می‌شود به‌عنوان الگو فریاد کرد وقتی به دستورات پیامبر ملتی حرکت کند این‌چنین می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها