کد خبر: 550957
تاریخ انتشار :

عضو جامعه روحانیت مبارز: صداوسیمای انحصاری در جامعه مقبول نیست/ عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را متوسط می‌دانم/ فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است

عضو جامعه روحانیت مبارز: صداوسیمای انحصاری در جامعه مقبول نیست/ عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را متوسط می‌دانم/ فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سید رضا اکرمی با بیان اینکه من عملکرد دولت را در حوزه فرهنگ متوسط می‌دانم، گفت: در واقع همه امور ما متوسط است. ظرفیت‌های کشور بسیار بالا است. این ظرفیت هم مردمی است و هم دولتی. در بخش فرهنگ باید متولیانی مثل صداوسیما، ائمه جماعات، سازمان تبلیغات، مساجد، آموزش پرورش همه و همه باهم متحد شوند تا مسائل فرهنگی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مسائل فرهنگی از خانه شروع می‌شود، پدر، مادر، معلم و مربی هستند که در رابطه با تربیت باید درست عمل کنند و زمانی هم که فرد به جامعه می‌آید متولیان فرهنگی باید به او کمک کنند تا در جامعه ما علم و اخلاق رشد پیدا کند.

حجت‌الاسلام اکرمی افزود: من معتقد هستم بشر رها نیست، قرآن مجید می‌فرماید: "شما مراقب و نگهبان دارید، از فرشتگان مراقب شما است". پدر و مادر باید مراقب باشند، معلم، مربی، همسایه همه باید مراقب باشند. تا در جامعه عدالت، امانت و انسانیت به وجود بیاید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مسئله فیلترینگ و حراست یک امر طبیعی است. منتهی نباید افراط و تفریط به وجود بیاید. شاید دانشمندان از مسائل حساسی آگاه باشند. امروز متاسفانه قلم، ماهواره و چیزهای دیگر رهاست و ما نتیجه آن را در جامعه می بینیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده‌ها و خیابان‌های کشور خاطرنشان کرد که ما در این تصادفات به اندازه دوران جنگ کشته می‌دهیم. به خاطر اینکه مراقبت نمی‌کنیم.

اکرمی در رابطه با صداوسیما گفت: من صداوسیما را در توسعه کمی موفق می‌بینیم، ببینید ما الان چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی داریم، این دو رسانه به همه جا می‌رسد. از نظر کمی خیلی رشد کردیم، اما از نظر کیفی آنطور که باید اندیشمندان و نخبگان ما زمینه برایشان وجود ندارد و چون متاسفانه صداوسیما انحصاری هم هست واقعا آنطوری که باید در جامعه مقبول نیست. صداوسیما باید توسعه پیدا کند، بخش خصوصی و عمومی داشته باشد تا بیشتر به کنکاش و تفحص انجام بگیرد تا فهم، فقه و اخلاق رشد کند.

افزایش سگ گردانی در تهران مثبت نیست

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به افزایش فرهنگ نگهداری از سگ در تهران تصریح کرد: شما ببینید متاسفانه در همین تهران موضوع سگ گردانی و سگ داری اتفاقی است که مثبت نیست. این افراد هزینه‌ای که برای سگ خود می‌کنند، کمتر به فکر فقرا و تهیدستان هستند، این منفی است باید بیشتر توجه شود.

منبع:خبرفوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها