کد خبر: 551828
تاریخ انتشار :

امیر موسوی: نگاه‌ جدیدی درباره سربازی در ارتش حاکم شده است

امیر موسوی: نگاه‌ جدیدی درباره سربازی در ارتش حاکم شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله سربازی پرداخته شود، گفت: ۴۰ هزار سرباز وظیفه ارتش در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلندای جهان پرآوازه بماند.

وی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و جانبازان سرباز دفاع مقدس اظهار داشت: برخی از کشورها به واسطه جنگ‌های کوتاه‌مدت، داستان‌ها و کتاب‌های بی‌شماری را تالیف کردند اما شاید ما آنگونه که باید به این موضوع نپرداخته‌ایم، بنابراین باید این تاخیر و کوتاهی را جبران کنیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز بخش اعظمی از از امور مهم برعهده سربازان وظیفه است، تصریح کرد: سربازان وظیفه بخش عظیمی از نیروهای مردم‌یاری و امدادی در زلزله سرپل ذهاب و سیل فروردین امسال را تشکیل دادند و امروز هم سربازان وظیفه در بسیاری از نقاط مرزی کشورمان مشغول صیانت و حراست هستند.

موسوی با بیان اینکه نیمی ‌از امنیت و حراست از مرزهای غربی و شرقی کشور توسط نیروی زمینی ارتش تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: تامین امنیت این مرزها به کمک فرزندان مردم این مرز و بوم صورت می‌گیرد و باید به درگاه خداوند بابت داشتن چنین جوانانی در این آب و خاک سجده شکر به جای آورد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم گنج بزرگ نقش سرباز در دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، ابراز داشت: در سال‌های اخیر نگاه‌های جدیدی را در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است. حداقل انتظار از سرباز این است که با فراگیری آموزش‌های مقدماتی، خوب تیراندازی کند و در نگهبانی مجموعه‌ای که به او واگذار می‌شود، هوشیار باشد اما والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نگاه ما در نیروهای مسلح به سرباز یک نگاه تربیتی آموزشی است، عنوان کرد: امروز سربازان ما در حوزه‌های مهارت‌آموزی و بصیرت‌افزایی آموزش‌های لازم را می‌بینند و کارنامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند، بنابراین اگر جوانان خدمت سربازی را به خوبی سپری کنند و مهارت‌های لازم را فرا گیرند، صاحب توانایی ارزشمندی خواهند شد.

موسوی خطاب به میهمانان حاضر یادآور شد: ما قدردان شما و همه سربازان عزیز جمهوری اسلامی ایران هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم در خصوص سربازان کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم.

فرمانده کل ارتش در این دیدار، با اهدای سینه‌آویز و لوح سپاس از زحمات تعدادی از کهنه‌سربازان دفاع مقدس قدردانی کرد.

در این برنامه که در ادامه دیدارهای فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف به ویژه بازنشستگان، نخبگان جوان، خانواده شهدا و درجه‌داران با هدف تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس و دریافت مشورت‌های لازم برای ارتقای کیفیت و منزلت سربازی برگزار شد، سربازان شجاع دیروز و چهره‌های موفق امروز به ذکر خاطرات خود از دوران سربازی به ویژه در زمان دفاع مقدس پرداختند و توفقیات خود را به واسطه خدمت در ارتش،‌دوران دفاع مقدس، نظم، انضباط و برنامه‌ریزی ارتش دانستند و خدمت سربازی را کانون دوستی‌ها و عامل پیوندهای انسانی عنوان کردند.

در این مراسم تعدادی از حاضران هدایایی شامل ترکش‌های خارج شده از بدن خود، تالیفات و همچنین افتخارات ورزشی‌شان را برای نگهداری در موزه ارتش تقدیم کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها