کد خبر: 552061
تاریخ انتشار :

توزیع الکترونیکی حواله داروهای پیوند عضو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر مهناز شیخ شعاعی با اشاره به اینکه حدود 14 هزار بیمار پیوند شده در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال دریافت خدمات درمانی هستند، گفت: روزانه تعداد زیادی از این بیماران که تازه پیوند شده‌اند، برای دریافت حواله داروهای پیوند و یا تمدید حواله‌های قبلی به ستاد معاونت درمان مراجعه می‌کنند که مشکلات متعددی از جمله نیاز به مراجعه مکرر بیماران را بوجود آورده بود.
وی افزود: اداره امور بیماری‌ها و پیوند معاونت درمان دانشگاه برای افزایش دسترسی و تسهیل امور برای این بیماران، با پیگیری و هماهنگی با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و دانشگاه از 13 مردادماه 98 با دریافت دسترسی به سامانه غذا و دارو، کلیه حواله داروهای بیماران مذکور را به صورت الکترونیک صادر می‌کند.
رئیس اداره امور بیماری‌ها و پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن این فرایند، بیماران پس از انجام پیوند با اولین مراجعه به معاونت درمان و ثبت اطلاعات در سامانه مرتبط به داروخانه‌ها و سازمان غذا و دارو (سامانه HIX) به نشانی https://scm.fda.gov.ir/default تا پایان عمر می‌توانند با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شیخ شعاعی با اشاره به اینکه این اقدام تاثیر بسزایی در صرفه جویی وقت بیماران، پرسنل، رضایتمندی بیشتر بیماران و همچنین عدم نیاز به مراجعه مکرر به ستاد معاونت دارد، یادآور شد: علاوه بر الکترونیکی شدن صدور و تمدید حواله‌ها، بیماران از امکان انتخاب نزدیکترین داروخانه برای دریافت سهمیه داروهای مورد نیاز خود از وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ارایه خدمت مشابه برای سایر بیماران خاص از جمله داروی بیماران MS نیز در حال پیگیری و انجام است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها