کد خبر: 554310
تاریخ انتشار :

احمد خاتمی: مسئولان دندان امید به بیگانگان را بکنند

احمد خاتمی: مسئولان دندان امید به بیگانگان را بکنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، سیداحمد خاتمی، شب عاشورای حسینی در هیئت رزمندگان اسلام مسجد امام (ره) اصفهان اظهار کرد: نهضت حسینی مبتنی بر غیرت دینی است. غیرت دینی در عرصه حاکمیت این گونه بوده که ولی فقیه زمانه ما فقط رهبر سیاسی نیست، بلکه ایشان را نایب امام زمان(عج) می دانیم؛ امروز حجت شرعی با ولی فقیه است.

امام جمعه موقت تهران در توضیح غیرت دینی در عرصه حکومت دینی، به بیان 10 نکته اشاره و بیان کرد: نخستین نکته این که سید الشهدا(ع) چندین مرتبه سخن از امر به معروف ونهی از منکر کرد که منکر مورد نظر حضرتحکومت یزید بود و معروفی که اباعبدالله(ع) مکررا تاکید داشتند، حکومت دینی و اسلامی بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تشکیل حکومت دینی آرمان سیدالشهدا(ع) بود، تصریح کرد: غیرت دینی در حکومت دینی اقتضا می کند، امکانات در خدمت دین باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 41 سوره حج، عنوان کرد: در حکومت دینی، وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور نباید به معلمی اجازه بدهد دین را مورد هجوم قرار دهد و وزارت علوم مراقب باشد استادی در دانشگاه ها علیه دینِ دانشجویان سخن بگوید.

خاتمی تصریح کرد: مسولان مراقبت کنند افراد از امکانات حکومت دینی علیه دین استفاده نکنند؛ ما در نظام جمهوری اسلامی حتی یک زندان عقیده ای نداریم وآزادی عقیده است، البته با براندازان نظام به شدت مقابله می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: غیرت دینی در عرصه حاکمیت این گونه بوده که ولی فقیه زمانه ما فقط رهبر سیاسی نیست، بلکه ایشان را نایب امام زمان(عج) می دانیم؛ امروز حجت شرعی با ولی فقیه است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: نکته چهارم، غیرت دینی اقتضا می کند که اکنون که حکومت دینی تشکیل شده از این حکومت حمایت کرد و این حمایت با تملق گویی متفاوت است، باید حمایت ناصحانه باشدف بدین معنی که خوبی ها را تایید و نقاط ضعف را درقالب نقد سازنده بیان کند.

او خاطرنشان کرد: نکته پنجم این است که برخی بیان دارند آیا با این اختلاس ها، بد حجابی ها و ...باید باز هم از این نظام حمایت کنیم؟ پاسخ این است آری، چرا که خط اول مسولان عالی ون هایت آرزوی رهبر این حاکمیت و کشور آن است که به همه بندهای دین عمل شود.

خاتمی ادامه داد: منطق امام علی(ع) اینگونه نیست که یا صد درصد یا هیچی، بنابراین ما از وضعیت بدحجابی امروز ناراضی هستیم، ولی ظالمانه است که بگوییم از دوران طاغوت بدتر شده است و دلیل دوم اینکه در حکومت دینی غارت و اختلاس یک روال نیست، بلکه استثنا است.

او افزود: ما از قوه قضاییه می خواهیم اگر غارتگران و اختلاس گران بیت المال حتی بیت المال را مهرِ زنان خود قرار داده اند، بازپس بگیرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که مسولان اجازه ندهند دنیای استکبار از طریق فضای مجازی که قتلگاه اخلاقی، معنویت و ارزش ها جوانان شده، به اهداف خود برسد، به کانال آمدنیوز جنایتکار که از طریق دستگاه های جاسوسی دشمن تغذیه می شود و علیه کشور نقش ایفا می کند، اشاره کرد و گفت: چین اجازه ورود فضای مجازی واشنگتنی و امریکایی را نداد، بنابراین دولتمردان اجازه ندهند که فضای مجازی واشنگتنی قتلگاه استقلال کشور و ارزش های اسلامی شود.

او متذکر شد: غیرت دینی اقتضا می کند که فضای مجازی، این قتلگاه نظام و دین و ارزش ها کنترل شود و دولتمردان نگویند که نمی توان کنترل کرد، چین و روسیه کنترل کردند و شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته ششم غیرت دینی در عرصه حجاب بانوان است، تصریح کرد: حجاب از ادارات دولتی آغاز شود؛ ححاب متن دین است و بیش از ده ها آیه قرآن بر حجاب تصریح دارد، بنابراین مسولان و مدیران نسبت به حجاب حساس باشند و به سمت اسلامی شدن فضای ادارات بروند.

او با بیان اینکه کشور در عرصه مدیریت مشکل دارد که بخشی از آن بیرونی است و دشمن علیه ما ایجاد کرده است، عنوان کرد: بخشی دیگر از مشکلات کشور ریشه در درون دارد، براین اساس کشور نیازمند مدیریت جهادی است، چرا که با مدیریت عادی امکان حل مشکلات نیست. شرایط کشوری شرایطی است که مدیریت جهادی در آن ضرورت است و با مدیریت از ساعت8تا 4 بعدازظهر مشکلات حل نخواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه با بیان این که نکته نهم غیرت دینی درعرصه سیاست خارجی است؛ بدین معنی که مسئولان به کلی دندان امید به بیگانگان را بکنند، افزود: آمریکا امروز ضرب المثل بدعهدی است، البته برخی به اروپا همچنان امید دارند و این اشتباه است، چرا که اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند.

او یادآور شد: نکته دهم غیرت دینی در سیاست خارجه اقتضا می کند، به هیچ وجه استقلال کشور را مورد معامله قرار ندهند؛ لایحه fatf یک لایحه صد درصد استکباری است ودر یک کلام طبق این لایحه دخل و خرج کشور باید زیر نظر استکبار باشد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه استقلال کشور به هیچ وجه قابل معامله نیست، خاطرنشان کرد: لایحه استکباری fatf مصداق کامل تسلط بیگانه است و ملت عاشورایی ایران زیر تسلط بیگانه نخواهند رفت.

خاتمی در پایان متذکر شد: سخن گفتن و مذاکره با اروپا را منع نمی کنیم، ولی مذاکره با آمریکا سم مهلک است، ما مذاکره با آمریکا را در این شرایط حرکتی ضد انقلابی دانسته ایم.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها