کد خبر: 554342
تاریخ انتشار :

احتمال تحریم مقامات چین توسط آمریکا + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان کنگره آمریکا با اعلام این‌که معترضان هنگ‌کنگی‌ باید متحد آمریکا باشند، خواهان وضع تحریم علیه مقامات چینی شدند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پیش‌نویس قانون جدیدی با عنوان «سند ۲۰۱۹ دموکراسی و حقوق بشر در هنگ‌کنگ» به قانون‌گذاران آمریکایی این اجازه را خواهد داد که علیه مقامات چینی و هنگ‌کنگی که به گفته آنان حقوق بشر در این منطقه را نقض کرده‌اند و خودمختاری آن را نادیده گرفته‌اند، تحریم‌هایی را وضع کنند.

این چهارمین باری است که لایحه نام برده در کنگره مطرح می‌شود. این طرح اولین بار در سال ۲۰۱۴ تحت جنبش «چتر» مطرح شد. همچنین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز در کنگره بختی برای تصویب نداشت.

«مارکو روبیو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «فلوریدا» در ایمیلی به نیوز ویک بر لزوم آنچه «دفاع از خودمختاری هنگ‌کنگ و دفاع از حقوق بشر در این منطقه» تأکید کرد.

«کریس اسمیت» نماینده «نیوجرسی» نیز مدعی شد این طرح «پیام محکمی را درخصوص حمایت از مردم دوستار آزادی در هنگ‌کنگ منتقل می‌کند که توسط سرکوب‌گری چین مورد تهدید قرار گرفته‌اند».

نیوز ویک نوشت قرار است نمایندگان کنگره پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی این طرح را به رأی بگذارند.

در جریان اعتراضاتی که چند ماه است که در هنگ‌کنگ در جریان است، بسیاری از معترضان پرچم آمریکا و انگلیس به دست داشته‌اند.

پیش از این وزارت خارجه چین با انتشار اسنادی، افشا کرده بود که مقام‌های کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ به صورت مخفیانه با سران اعتراضات، از جمله رهبران یک جنبش جدایی‌طلب، دیدار و هماهنگی دارند.

پکن از واشنگتن خواسته است تا «دست سیاهش» را از هنگ‌کنگ خارج کند.

دولت چین اخیراً تهدید کرده است در مقابل آتش‌افروزی‌ها و مداخلات دولت‌های خارجی نظیر آمریکا و انگلیس در امور هنگ‌کنگ «بخششی در کار نخواهد بود».

ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ از نهم خرداد ماه و در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور آغاز شد. این لایحه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد، اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.

با وجود آنکه این لایحه همان ابتدا تعلیق و هفته گذشته به کلی لغو شد، معترضان هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد محکمی، آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه دادند و خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتری شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها