کد خبر: 554343
تاریخ انتشار :

اتهام دخالت ایران در امور کشورها از سوی دبیرکل اتحادیه عرب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه طی سخنانی در صد و پنجاه و دومین دوره شورای اتحادیه عرب که در سطح وزیران برگزار شد اظهاراتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی گفت: از ایران می‌خواهیم که دست از یمن برداشته و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود از شبه نظامیان را متوقف کند.

ابوالغیط در اظهاراتی مداخله جویانه علیه دولت نجات ملی یمن (دولت قانونی و مشروع) مدعی شد که انصارالله فاقد استقلال هستند و کشور دیگری برایشان تصمیم می‌گیرند و آنها مسئول بحرانی شدن اوضاع انسانی در کشور هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به درگیری بین شبه نظامیان دولت فراری و مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوبی (جدایی طلبان برخوردار از حمایت های امارات) در استان‌های شبوه، عدن و أبین گفت: اختلافات جدید تمامیت ارضی یمن را تهدید می‌کند و ما از دعوت عربستان سعودی برای گفت‌وگو استقبال می کنیم.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران در حالی است که مقامات دولت قانونی بارها تاکید کرده اند که ایران هیچگونه دخالتی در امور این کشور نکرده است. جمهوری اسلامی ایران نیز بارها بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران یمن تاکید کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها