کد خبر: 554351
تاریخ انتشار :

کشف 16 گور دسته‌جمعی از زمان داعش از شهر رقه سوریه + عکس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کشف 16 گور دسته‌جمعی از زمان خروج داعش از شهر رقه

به گزارش نامه نیوز، این گورهای دسته‌جمعی از خانه‌ها، باغ‌ها و ساختمان‌های تخریب شده در جریان تلاش برای بازسازی شهر کشف شده و تا کنون ۵۲۱۸ جسد از زیر خاک بیرون کشده شده است.

به گفته «یاسر خمیس» فرمانده نهاد موسوم به «کمک‌ رسانی اولیه» از بین این تعداد جسد، ۱۴۰۰ تن از آنها متعلق به تروریست‌های داعش است. به گفته وی این مسأله از روی لباس آنها قابل تشخیص است. همچنین اهالی جسد ۷۰۰ تن را شناسایی کرده‌اند. بزرگترین گور دسته‌جمعی که تا کنون یافت شده به نام «پانوراما» حاوی حداقل ۱۴۰۰ جسد بود.

به گفته «یاسر خمیس» محدودیت منابع برای شناسایی مکان‌هایی که احتمال وجود گورهای دسته‌جمعی در آن می‌رود، موجب دشوار شدن عملیات جست‌و‌جو شده است. او گفت که تیم اکتشاف سال گذشته عملیات در شهر رقه را به پایان رساند وا کنون در حومه شهر مشغول جست‌و‌جو هستند.

او همچنین گفت که سرنوشت دو هزار نفر در شهر رقه هنوز مشخص نیست. البته تعداد واقعی این افراد بیش از این است و هنوز رقم مشخصی از تعداد خانواده‌هایی که آواره شده‌اند در دست نیست.

تروریست‌های داعش شهر رقه را سه سال تمام در اشغال خود داشتند و آنجا را پایتخت خلافت ادعایی خود قرار داده بودند و در طول این مدت انواع جنایت‌های ضد بشری را مرتکب شده و سرانجام در ۲۵ مهر سال ۹۶ مجبور به ترک کامل شهر شدند. اما طی عملیات آزادسازی که به دست نیروهای دموکراتیک کرد و ائتلاف آمریکایی صورت گرفت نیز هزاران غیر نظامی کشته شدند و شهر رقه به تله‌ای از خاک تبدیل شد.

به گفته نهاد «شبکه حقوق بشر سوریه» در طول عملیات ائتلاف آمریکایی در رقه ۲۳۲۳ نفر از جمله ۵۴۳ کودک و ۳۴۶ زن کشته شدند. عملیاتی که از نوامبر ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۱۷ به طول انجامید.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها