کد خبر: 554505
تاریخ انتشار :

بدقولی بن‌سلمان، صدای سناتورهای آمریکایی را درآورد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویترز از نامه تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا به محمد بن سلمان برای انجام تعهد ریاض مبنی بر کمک بشردوستانه 750 میلیون دلاری به مردم یمن خبر داده است.
بنابر این گزارش در این نامه تاکید شده که عربستان سعودی تنها به بخش کوچکی از تعهد خود به سازمان ملل برای کمک بشردوستانه 750 میلیون دلاری به مردم یمن عمل کرده است.
در این نامه که روز سه‌شنبه برای ولی‌عهد عربستان سعودی ارسال شده، اذعان شده است که اگر کمک مالی مزبور تا قبل از پایان ماه میلادی اکتبر تامین نشود، 5 میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم را در یمن از دست خواهند داد.
یمن از زمان تجاوز گسترده نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه این کشور که از فروردین 1394 آغاز شده، با یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی قرن‌های اخیر روبروست.
این نامه توسط سناتور دموکرات «کریس مورفی» و سناتور جمهوری‌خواه «تاد یانگ» تهیه شده که هر دو حامی برخورد جدی آمریکا با عربستان سعودی به‌خاطر سوابق این کشور در زمینه حقوق بشر از جمله نقش این کشور در یمن هستند.
به نوشته رویترز، برخی اعضای کنگره از جمله هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ منتقد روابط نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا با ریاض بوده و طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای ممانعت از فروش اسلحه به عربستان سعودی بدون تائید کنگره یا حمایت از عملیات هوایی ریاض و ابوظبی علیه یمن صورت داده‌اند.
مورفی و یانگ قصد دارند در هفته‌های آتی نیز در سنا یک رای‌گیری در خصوص کمک‌های امنیتی واشنگتن به ریاض داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها