کد خبر: 554624
تاریخ انتشار :

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): بسیاری در دنیا میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا در ‌ایران یأس و ناامیدی به وجود آورند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی صبح امروز در مراسم دعای ندبه(جمعه مهدوی) در مسجد جامع حضرت ولی‌عصر(عج) شفت اظهار داشت: خطه گیلان دارای عالمان و اندیشمندان بزرگی است، بزرگانی که دارای مقام مرجعیت و جایگاه بلند مرتبه بودند. دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به مسئله مهدویت، نقش و وظایف منتظران در تعجیل و فرج حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: شخص منتظر همواره از وضعیت موجود در دنیا ناراضی است زیرا امروز به‌دلیل سلطه استکبار، اتفاقات تلخ زیادی در دنیا رخ می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مؤمنان و منتظران امام زمان(عج) همواره با امید به آینده می‌نگرند ابراز داشت: طبق آمار، یک میلیارد کودک در دنیا از سوء‌تغذیه رنج می‌برند و این نشان از اتفاقات و شرایط سخت در دنیا دارد.

رمضانی با اشاره به ویژگی‌های منتظران افزود: انتظار یک حالت روحی است که باید با عمل همراه باشد لذا شخص منتظر باید صالح، عادل و دارای نگاه اصلاح‌گری باشد و خودسازی کند و در تربیت و اصلاح دیگران نیز بکوشد و در مسیر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تلاش کند. وی با بیان اینکه با تحقق ظهور و آغاز قیام امام زمان(عج)، جامعه بشر دیگر از ظلم و ستم رنج نمی‌برد عنوان کرد: همزمان با تحقق ظهور و آغاز قیام امام زمان(عج)، عدالت و امنیت در همه جا فراگیر می‌شود و حتی امنیت به مرحله‌ای می‌رسد که همه از آن شادمان می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه بشر باید به سمت اخلاق اجتماعی و زمینه‌سازی ظهور حرکت کند خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز عده‌ای در دنیا، علوم معنوی و عرفانی را بدون در نظر گرفتن خدا ترویج می‌دهند.

رمضانی با بیان اینکه در طول تاریخ شخصیت‌های مختلفی زندگی می‌کردند که با وجود اینکه دارای مرجعیت علمی و سیاسی بودند اما در خدمت اهل بیت(ع) نبودند و حتی در مقابل آنان ایستادند گفت: امروز نیز همه ما در حال آزمایش شدن هستیم و در مسیر آزمایش بزرگ الهی قرار داریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند زمانی اذن آغاز قیام امام زمان(عج) را می‌دهد که جامعه آمادگی لازم برای ظهور آن حضرت را داشته باشد بنابراین امروز معرفت و شناخت نسبت به آن حضرت، یک رکن اساسی و مهم است.

وی با اشاره به وظایف مردم در عصر امروز افزود: امروز همه باید نسبت به امام زمان(عج) شناخت و معرفت داشته باشند و جایگاه آن حضرت را بشناسند و از هر لحاظ خود را آماده ظهور کنند تا بتوانند در رکاب آن حضرت برای تحقق اهداف بکوشند از این رو این شناخت و معرفت بسیار ضروری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان بر اینکه طبق روایات، اگر انسانی بمیرد و نسبت به امام زمان خود معرفت و شناخت نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است تصریح کرد: اگر شخصی این شناخت را نداشته باشد گمراه می‌شود و محبت بعد از شناخت امام زمان(عج) یک رکن مهم دیگر است.

رمضانی با اشاره به اینکه شناخت و محبت نسبت به امام زمان(عج) شخص را به خدا متصل می‌کند بیان کرد: هر چقدر شناخت و معرفت افراد نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) بیشتر باشد، محبت‌شان نیز افزایش می‌یابد و این محبت پایدار و محکم است و باعث متحول شدن زندگی انسان می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انسانی که در مسیر حق است همواره پاک‌ترین بندگان خداوند از جمله امامان معصوم را دوست دارد گفت: شخص منتظر در عین حال که به دنبال صلح، امنیت و نابودی زر و تزویر است باید خودش را کاملا مهیا و آماده برای ظهور امام زمان(عج) کند.

وی با اشاره به رکن ولایت‌پذیری بعد از شناخت و محبت نسبت به امام زمان(عج) عنوان کرد: ولایت‌پذیری بعد از محبت و معرفت اهمیت دارد لذا شیعیان باید ولایت معصومین و امام زمان(عج) را بپذیرند و قدم به قدم پشت سر آن حضرت حرکت کنند البته ولایت‌پذیری باید با عمل همراه باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به دو نوع ولایت از جمله ولایت شیطان و ولایت ولی‌الله اشاره کرد و افزود: پذیرش ولایت پیامبر(ص) و حجت خدا در حقیقت پذیرش ولایت ولی‌الله است و فرد در صورت پذیرش این ولایت باید خود را مهیا کند و عهد و پیمان خود را با امام زمان(عج) محکم‌تر کند.

رمضانی گفت: امروز منتظران و عموم مردم باید معرفت، محبت، ولایت‌پذیری و عهد و پیمان خود با حضرت ولی‌عصر(عج) را در عمل نشان دهند زیرا آن حضرت در جامعه حضور دارند و ما مؤظف هستیم که در میدان عمل باشیم و اطاعت‌پذیری خود را نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی ندبه می‌خوانند و اشک می‌ریزند و می‌گویند که هر زمان که حضرت ولی‌عصر(عج) قیام خود را آغاز کردند ما هم اقدام و حرکت مؤثر می‌کنیم در صورتی که در هر شرایطی باید در میدان عمل باشند و اطاعت‌پذیری خود را نشان دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه منتظران باید به فکر اصلاح‌گری و اطاعت‌پذیری باشند چون ما امروز در ذیل امامت امام زمان(عج) قرار داریم افزود: در عصر غیبت، اطاعت از مسلم زمانه و نایب امام زمان(عج) همچون رهبر انقلاب واجب است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شاهد تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم باید بستر مقاومت و موضع گرفتن در برابر ظالمان دنیا را فراهم کنیم گفت: این مقاومت می‌تواند زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کند اما اگر قدم عملی بر نداریم به جای تعجیل در فرج، تأخیر در فرج اتفاق می‌افتد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به نگاه فراهم سازی زمینه ظهور در منتظران افزود: امروز در دنیا به برکت قیام امام حسین(ع)، بخشی از مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شده است چون میان واقعه غدیر، عاشورا و ظهور ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و همه در راستای مبارزه با ظلم است.

رمضانی با بیان اینکه پیروان تمام ادیان می‌توانند امام حسین(ع) را الگو قرار دهند چون آن حضرت دعوت به حق کرد و این یک اصل محوری است عنوان کرد: سبک زندگی یک نرم‌افزار برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلام است یعنی همه چیز بر اساس محور دین باشد و در کنار آن دین شناخته شود.

وی افزود: افراد بسیاری در دنیا میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا در جامعه ایران یأس و ناامیدی به وجود آورند و هدف‌شان براندازی این نظام است زیرا ایران حرکتی را بر محور عدالت، امنیت و انسانیت آغاز کرد و در این مسیر نیز خون‌های پاک زیادی ریخته شد.

رمضانی ابراز داشت: ما در حوزه اخلاق و معنویت باید بسیار کار کنیم و به لحاظ فکری خودمان را به حضرت مهدی(عج) نزدیک کنیم و ایشان را بشناسیم و خواسته‌ حضرت را نیز عملی کنیم زیرا امام زمان(عج) فرمودند که ما به شما توجه داریم و فراموش‌تان نمی‌کنیم اما شما ما را فراموش کردید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه ندبه‌خوانی در حقیقت یک ارتباط عاشقانه با امام زمان(عج) در فراق آن حضرت است عنوان کرد: ایام محرم، ایامی است که مصیبت‌های سختی بر اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) وارد شد و مصیبت اسارت نیز بسیار سنگین است.

به گزارش تسنیم ، در پایان نیز مردم متدین مشغول نیایش و خواندن دعای ندبه در فراق امام زمان(عج) شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها