کد خبر: 554644
تاریخ انتشار :

تصمیم آمریکا برای تحریم همپیمانان حزب‌الله در لبنان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«دیوید شانکر» معاون خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرد، واشنگتن دو هفته پس از تحریم‌ بانک موسوم به «جمال تراست بانک» لبنان، درصدد است تحریم‌هایی را علیه همپیمانان حزب‌الله در لبنان اعمال کند.

شانکر در گفت‌وگویی با ایستگاه تلویزیونی «موسسه پخش ملی لبنان»، گفت: «در آینده و در چارچوب تحریم‌ها، اسامی اشخاص جدیدی را که از حزب‌الله حمایت می‌کنند بدون در نظر گرفتن دین و مذهب‌شان، اعلام خواهیم کرد.»

حزب‌الله فراکسیونی متشکل از 13 نماینده در پارلمان لبنان و 3 وزیر در دولت دارد و همپیمان «میشل عون» رئیس‌جمهوری و حزب او «جریان ملی آزاد» است.

حزب‌الله همچنین همپیمان جنبش شیعی «أمل» است که ریاست آن را «نبیه بری» رئیس پارلمان بر عهده دارد.

ایالات متحده ،حزب‌الله لبنان را در سال 1997 در فهرست به اصطلاح سازمان‌های تروریستی خود قرار داده است که از زمان ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، سیاست‌های خصمانه واشنگتن و تحریم‌ها علیه این جنبش مقاومت تشدید شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در 29 آگوست گذشته اعلام کرد که نام بانک «جمال تراست بانک» لبنان را به این دلیل که موسسه مالی مهم حزب‌الله است، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا همچنین ماه ژوئیه گذشته تحریم‌هایی را علیه سه نفر از مسئولان ارشد حزب‌الله وضع کرد که از دو نفر از آنها، از نمایندگان پارلمان لبنان هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها