کد خبر: 555270
تاریخ انتشار :

NFC چیست؟

NFC چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

NFC چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

NFC چیست؟

به عبارت ساده تر ، روشی برای انتقال داده های بی سیم به نام NFC (ارتباط میدان نزدیک) است که فناوری را در مجاورت نزدیک قادر به برقراری ارتباط و بدون نیاز به اتصال به اینترنت می کند. این ارتباط آسان و سریع است و به صورت خودکار کار می کند.

NFC چگونه کار می کند؟

فناوری درگیر کار ساده است: از فن آوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) تکامل یافته است ، یک تراشه NFC به عنوان بخشی از یک لینک بی سیم عمل می کند. هنگامی که توسط یک تراشه دیگر فعال شود ، می توانید مقدار کمی از داده ها را بین دو دستگاه در صورت نگه داشتن چند سانتی متر از یکدیگر منتقل کنید.

برای پیوند هیچ کد جفت شدن لازم نیست و از آنجا که از تراشه هایی استفاده می کند که در مقادیر بسیار کم انرژی (یا به طور انفعالی با استفاده از حتی کمتر) کار می کنند ، نسبت به سایر انواع ارتباطات بی سیم از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد تر است.

NFC برای شناسایی ما توسط کارتها و دستگاههای فعال شده ما (و با پسوند ، حساب های بانکی و سایر اطلاعات شخصی ما) کار می کند.

چگونه می توانم الان از NFC استفاده کنم؟

تراشه های NFC که در کارت های اعتباری برای پرداخت های بدون تماس قرار گرفته اند چیز جدیدی نیست. اما مورد جدید کمی جالب تر و جالب تر از همه برای NFC با گوشی های هوشمند یا حتی ساعت هوشمند شما به عنوان راهی برای دیجیتالی کردن کیف پول شما است.

تقریباً هر سازنده سیستم عامل تلفن همراه برنامه های خاص خود را دارد که عملکرد منحصر به فرد NFC را ارائه می دهد. کاربران اندروید دارای وسیع ترین تنوع برای انتخاب هستند. شناخته شده ترین گزینه Android Pay است که در بسیاری از تلفن ها و ساعتهای اندرویدی کار می کند و به شما امکان می دهد برای پرداخت های بدون تماس به بودجه خود دسترسی پیدا کنید.

Samsung Pay، که به طور مشابه عمل می کند ، برای کاربران تلفن سامسونگ در ایالات متحده نیز در دسترس است و انتظار می رود بزودی در سراسر دنیا این فناوری مفید همه گیر شود.

اما عملکرد NFC در تلفن ها محدود به پرداخت نمی شود. همچنین Android Beam وجود دارد که به عنوان یک فرایند ساده و راحت که برای انتقال عکس ها ، مخاطبین و راهنمایی ها با نگه داشتن دو تلفن در کنار هم پیاده سازی شده است.

تلفن های اپل از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به بعد دارای عملکرد NFC نیز هستند ، مانند اپل واچ و اپل واچ 2 ، البته با استفاده محدود تا کنون ، زیرا تنها برای اپل پرداخت قابل استفاده است.

این بسیار شبیه Android Pay است ، از این رو برنامه ای است که به کاربران این امکان را می دهد تا کارتهای اعتباری و بدهی خود را پیوند دهند و سپس از تلفن خود با خوانندگان بدون تماس استفاده کنند.

سرانجام ، کسانی که ویندوز 10 موبایل مایکروسافت را ترجیح می دهند ، می توانند از Microsoft Wallet استفاده کنند ، گرچه در حال حاضر این تنها در ایالات متحده موجود است.

هر دستگاهی که دارید ، به احتمال زیاد یک سوپرمارکت محلی ، ایستگاه قطار ، تاکسی یا کافی شاپ از پرداخت های بدون تماس از طریق تراشه NFC تلفن شما پشتیبانی می کند.

به سادگی آن را نزدیک به یک ترمینال پرداخت بدون تماس نگه دارید و فوراً مانند کشیدن کارت اعتباری ، پرداخت کامل خواهد شد.

با نگاه به آینده ، این امکان وجود دارد که از تراشه های NFC برای جایگزینی هر کارت موجود در کیف پول استفاده شود.

این بدان معناست که اطلاعات منحصر به فرد در کارت های وفاداری خریدار مکرر ، کارت کتابخانه ، کارت ویزیت و موارد مشابه می توانند به سادگی از طریق NFC منتقل شوند. در حال حاضر بسیاری از این کارت ها در حال دیجیتالی شدن هستند.

حال باید دید این امکانات و فناوری چه زمانی دی کشور ما به صورت گسترده و همه گیر مورد استفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها