کد خبر: 555544
تاریخ انتشار :

7 نشانه خاموش یک حمله قلبی

7 نشانه خاموش یک حمله قلبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

7 نشانه خاموش یک حمله قلبی

علائم سنتی حمله قلبی - درد یا فشار در قفسه سینه ، عرق سرد ، ضعف شدید - به خوبی شناخته شده است. اما نشانه های ظریف تری وجود دارد که قرار است یک حمله قلبی داشته باشید. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید ، به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

دکتر استیسی ای. روزن ، پزشک متخصص قلب و عروق می گوید این یکی از رایج ترین علائمی است که وی مشاهده می کند (خصوصاً در زنان مبتلا به حمله قلبی). او می گوید: "در 25 سال سابقه کاری، افراد در آستانه حمله قلبی گزارش می کنند که احساس خستگی می کنند و قادر به انجام کارهای معمول خود نیستند." ، در هنگام سکته قلبی ، جریان خون به قلب کاهش می یابد و استرس اضافی را بر عضله وارد می کند ، که می تواند احساس خستگی را در شما ایجاد کند.

از پزشک خود بخواهید که یک الکتروکاردیوگرام (EKG) ، که فعالیت قلب را بررسی می کند ، انجام دهد. "گاهی اوقات هنگامی که افراد مبتلا به بی حالی هستند ، پزشکان بلافاصله دستور EKG نمی دهند ، که می تواند حمله قلبی را تشخیص دهد.

درد در ناحیه پشت ، بازو یا قفسه سینه

درد یا درد قابل توجه در ناحیه کمر ، قفسه سینه یا هر دو بازو غالباً علامت حمله قلبی است. همانطور که توضیح می دهد: "هنگامی که سلول های عضلانی قلب به دلیل وجود یک شریان مسدود شده که مانع از خونرسانی اکسیژن رسانی به آن عضله می شوند ، اکسیژن را از بین نمی برند ، شروع به ارسال سیگنال های درد از طریق سیستم عصبی می کنند. ممکن است مغز شما آن سیگنالهای عصبی را با سیگنالهایی که از بازو (یا فک ، شانه ، آرنج ، گردن یا قسمت فوقانی پشت) ناشی می شود اشتباه بگیرد.

دکتر روزن می گوید ، از آنجا که این درد اغلب با سنگینی سینه معمولی همراه با حمله قلبی همراه نیست ، افراد تمایل دارند آن را نادیده بگیرند. روزن می گوید: " بیمارانی به من گفته اند که فقط هنگام ورزش کردن احساس درد می کنند ، بنابراین تصور می کردند که این فقط از ورزش است ، اما این درست نیست." "اگر این علامت چیز جدیدی است ، نگران کننده است و باید به پزشک مراجعه کنید."

تنگی نفس

قلب نقش مهمی در انتقال اکسیژن به بقیه بدن و از بین بردن دی اکسید کربن از بافت ها دارد ، بنابراین جریان خون مسدود شده به قلب می تواند بر تنفس شما تأثیر بگذارد. اگر در راه رفتن در پله های محل کار خود دچار تنگی نفس شده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

سوزش سر دل

اگر بعد از یک ناهار سنگین ، سوزش سر دل را احساس می کنید، احتمالاً چیزی نگران نباشید ، اما اگر خارج از حالت معمولی سوزش سر دل را به شدت احساس کردید، با پزشک خود تماس بگیرید زیرا این امر می تواند نشانه حمله قلبی باشد.

ناراحتی معده

دکتر روزن می گوید علائم حمله قلبی بعضی اوقات می تواند مشکلات معده مانند تهوع ، استفراغ یا ناراحتی دستگاه گوارش را به ویژه در خانمها تقلید کند. اگر احساس خوبی ندارید ، همیشه با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است به خاطر غذای نامناسب و دیر وقتی باشد که میل کرده اید، اما می تواند یک حمله قلبی باشد ، که می تواند فاجعه بار باشد.

ناراحتی گلو ، گردن یا فک

دکتر کینی می گوید ، ناراحتی غیر قابل توضیح از گردن یا فک یا سفتی در گلو که قبلاً هرگز احساس نکردید ، می تواند نشان دهنده حمله قلبی باشد و باید سریعاً با پزشک تماس بگیرید. دکتر روزن می گوید ، به ویژه برای افراد دیابتی توجه به تغییرات ظریف مانند این مهم است زیرا در در این موارد با مشکل روبه رو هستند. کمتر احتمال دارد که آنها علائم معمولی بیشتری مانند درد قفسه سینه را احساس کنند. این علائم در خانمها نیز بیشتر دیده می شود.

یک احساس کلی "که همه چیز درست نیست"

دکتر روزن می گوید: "بیماران سكته قلبی به من گفتند كه احساس عذاب دارند - مانند چیزی كه درست نیست." "به آن صدای کوچک در گوش خود گوش دهید. اگر چیزی احساس ناراحتی کند ، همیشه بهتر است که بیش از حد محتاط باشید و به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها