کد خبر: 555598
تاریخ انتشار :

درصورت جنگ بین آمریکا و ایران، عراق پشت کدام کشور در می آید؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کریم علیوی، یکی از فرماندهان سازمان بدر و نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: اگر جنگی میان ایران و آمریکا رخ دهد عراق در کنار ایران خواهد ایستاد.

وی افزود: اگر آمریکا جنگی علیه ایران آغاز کند بدون موافقت آمریکا و یا ایران عراق نیز در این جنگ شرکت خواهد کرد.

این مسئول عراقی گفت: در صورت بروز جنگ چه دولت عراق بپذیرد چه نپذیرد در داخل کشور جنگی با آمریکایی ها رخ خواهد داد زیرا ملت عراق روابط تاریخی و عقایدی با ایران دارد و مقرها و پایگاه های آمریکایی در امان نخواهد بود.

علیوی افزود: این مساله بدین معنا نیست که دولت عراق وارد جنگ خواهد شد بلکه ملت عراق با آمریکایی ها خواهد جنگید که در این صورت دولت نیز نخواهد توانست جلوی ملت را بگیرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در پی حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان اظهار کرد که به دنبال تشکیل ائتلافی برای مقابله با ایران است. او ادعا کرد که این کشور خواهان دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز است.

پمپئو به خبرنگاران گفت: ما برای اهداف دیپلماتیک، خواهان تشکیل یک ائتلاف هستیم اما وزیر امور خارجه ایران تهدید به جنگ می‌کند و می‌گوید که تا آخرین سرباز آمریکایی خواهند جنگید. ما می‌خواهیم ائتلافی برای دستیابی به صلح ایجاد کنیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری نوشت: " پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده وارونه‌نمایی می‌کند: این ایران نیست که آرزو دارد تا کشته شدن آخرین آمریکایی بجنگد، بلکه این میزبانان وی از " تیم ب" بودند که ظاهراً آرزو دارند تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگند. ایران هیچ تمایلی به جنگ ندارد ولی مثل همیشه از مردم و کشور خود دفاع خواهیم کرد."

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها