کد خبر: 557098
تاریخ انتشار :

غذاهای سوزاننده چربی که به شما در کاهش وزن کمک می کنند

غذاهای سوزاننده چربی که به شما در کاهش وزن کمک می کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غذاهای سوزاننده چربی که به شما در کاهش وزن کمک می کنند

هیچ راهی جادویی برای لاغری فوری وجود ندارد.

شیر ، ماست و پنیر

چربی سوز مخفی: کلسیم

بررسی بیش از 90 مطالعه در مجله Nutrition Review ارتباط قوی بین مصرف کلسیم بالا و بهبود ترکیب بدن را نشان داد. در مطالعه دیگری از مجله بین المللی چاقی ، محققان 14 کارآزمایی بالینی کنترل شده تصادفی را بررسی کردند و دریافتند افرادی که بیشتر لبنیات را می خورند نسبت به افرادی که مواد لبنی نمی خورند ، دارای کاهش 1.6 پوندی در حجم چربی بودند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که کلسیم موجود در شیر باعث کاهش سطح ویتامین می شود که سلول های چربی را به رشد تشویق می کند و باعث کاهش وزن می شود.

جو دوسر

چربی سوز مخفی: فیبر

طبق یک مطالعه در ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition ، از یک غذای حاوی جو به جای برنج سفید به همراه شام لذت ببرید و می توانید به خوبی از خطر حضور چربی ها در پهلوی خود جلو گیری کنید. خوردن غلات کامل شما را کامل نگه می دارد و شما را از پرخوری باز می دارد. به ویژه جو که قند خون را به آرامی بالا می برد ، بنابراین زود هنگام از خوردن غذا دست خواهید کشید.

چای سبز

مخفی چربی سوز: کاتچین

کمک به کاهش وزن تنها یکی از مزایای سلامتی چای سبز است. کوین سی مکی می گوید: "کاتچین ها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و میزان زیادی چربی را در کبد می سوزاند." برای به دست آوردن این پاداش ها ، روزانه چهار تا شش فنجان چای سبز کافئین دار بنوشید و حداقل 180 دقیقه ورزش کنید. با افزودن آب لیمو ، چای خود را بیشتر از قبل سالم کنید. افزودن لیمو باعث می شود کاتچین ها به آسانی در سیستم های ما جذب شوند.

تخم مرغ

چربی سوز مخفی: پروتئین

پروتئین از راه های مختلفی به کاهش وزن کمک می کند. پروتئین همچنین به شما کمک می کند که از دست دادن وزن بر روی توده عضلانی تبدیل شود ، و از آنجا که ماهیچه کالری بیشتری از چربی می سوزاند ، می خواهید هر چه بیشتر از آن استفاده کنید. یک تخم مرغ تنها شش گرم پروتئین دارد و آنها را به یکی از غذاهای برتر سوزاندن چربی تبدیل می کند.

گردو و بادام

چربی سوز مخفی: چربی های خوب

بسیاری از مطالعات به آجیل ها اشاره می کنند، به عنوان یکی از غذاهای چربی سوزی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید (تا زمانی که به سمت اضافه وزن نروید). آن را به فیبر ، پروتئین و چربی خوب آنها تبدیل کنید ، که باعث افزایش حساسیت بدن به انسولین و کاهش وزن می شود. گردو یکی از بهترین منابع غیر ماهی اسیدهای چرب امگا 3 است و مغز بادام در قالب کلسیم، برای ساخت استخوان فواید بیشتری دارند.

سیب و گلابی

چربی سوز مخفی: فلاونوئیدها

این غذاها چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آنها حاوی فلاونوئیدها ، مواد شیمیایی طبیعی در غذاهای گیاهی هستند که ممکن است اثرات ضد چربی داشته باشند. طبق یک مطالعه در ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition ، زنانی که بیشترین فلاونوئیدها را مصرف کرده اند ، در یک دوره 14 ساله از شاخص توده بدنی در مقایسه با زنانی که کمترین غذای خود را داشتند ، به میزان قابل توجهی کمتر بودند.

ماهی سالمون

چربی سوز مخفی: امگا 3

با توجه به مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه بریتانیا انجام شده است ، خوردن چربی ممکن است مانند یک ایده دیوانه کننده به نظر برسد ، اما دریافت اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر از ماهی مانند ماهی سالادی فقط کاری است که پزشک رژیم غذایی دستور داده است. ایرنه مونرو ، نویسنده و پژوهشگر دانشگاه نیوکاسل در نیوکاسل ، استرالیا می گوید: "اگرچه مکانیسم های دقیق ناشناخته است ، اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش توده چربی می شوند."

سرکه

چربی سوز مخفی: اسیدها

محققان می گویند سرکه یکی از غذاهایی است که چربی را می سوزاند زیرا ژن هایی را تولید می کند که آنزیم هایی را تولید می کنند که به بدن کمک می کند چربی ها را تجزیه کند. علاقه مند به امتحان کردن آن هستید؟ روزانه 15 میلی لیتر (حدود یک قاشق غذاخوری) سرکه را میل نمایید.

گیلاس ترش

چربی مخفی سوزاننده: ملاتونین

گیلاس ترش حاوی مقادیر زیادی هورمون ملاتونین است که برای خواب سالم مهم است. و خواب با کیفیت خوب برای حفظ وزن شما بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد وقتی خواب کافی نداریم و احساس خستگی می کنیم ، غذاهای پر کالری بیشتری را میل می کنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها